Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Kommer sakna de där bio biljetterna.
Bra intjäning och man behöver inte göra nått så trillar stegen för Conscious stegen trillar in av sig själv.
Och jobbets resebyrå lägger de högt i listan pga lägre CO2 avtryck :)

Ja samma i Egencia/Travelperk som jobbet använder, så uppmanar de att använda de gröna alternativen. Dåligt av SAS att man inte kan göra valet direkt vid bokningen!

Jag saknar poäng och steg för biobränsle på ett flyg som jag missade på grund av sent ankommande anslutning (men blev ombokad på annat där jag fått poäng för själva flyget). Vart vänder jag mig för att få mina 500 poäng och ett steg?

Ett mail till Guld/Diamant-mailen har löst det för mig i liknande situationer.
Tack, nu har jag fått poängen vilket ju ändå var förhållandevis snabbt.

Dom vill dock inte ge mig något steg, hänvisar till att jag redan fått ett steg på utresan. Men jag köpte senare (efter att utresan var utförd) för hemresan så om det hade registrerats automatiskt så skulle jag ha fått två steg för denna PNR.

Någon som lyckats få igenom det på efter-registrering eller är det bara att ge upp och köpa en till biobränsle på nästa flyg?

Dom vill dock inte ge mig något steg, hänvisar till att jag redan fått ett steg på utresan. Men jag köpte senare (efter att utresan var utförd) för hemresan så om det hade registrerats automatiskt så skulle jag ha fått två steg för denna PNR.

Någon som lyckats få igenom det på efter-registrering eller är det bara att ge upp och köpa en till biobränsle på nästa flyg?
Reglerna är rätt tydliga att det gäller ett steg per resa. Hur det faktiskt fungerar är absolut inget du ska påtala i onödan, ibland ska man bara vara tyst om saker.

Trevlig liten video, och kul att de nämner Heart Aerospace och projektet ELISE 3 (bilderna togs under en WS i september 2024 där många deltog, jag inkluderad) samt samarbetet de har med Airbus, Swedavia, Avinor, Vattenfall och Statskraft om att förstå framtidens marknad för vätgasflyg och infrastruktur i norden.

En dum fråga som säkert kanske fått svar redan men inte hittat det när jag sökt eller skrollat bakåt.

Jag kommer sakna lite poäng till att nå guld och jag hinner inte resa mer innan min brytpunkt då jag har småbarn, så mitt enda alternativ är att köpa poäng. Om jag köper Nivåpoäng för 50000 Bonuspoäng så får jag 5000 Nivåpoäng.

Kan jag rent tekniskt istället kolla på filmen, få ett steg och sen donera 45000 poäng för de resterande nio stegen och på så sätt få 5000 Nivåpoäng man får när man nått alla 10 steg? Det står fortfarande Baspoäng i informationen om Conscious Traveller men jag antar att det är samma sak.

Toppen