Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

För mig funkade det att dra ner kameran en liten bit. Då ändrades numret från det som börjar på 206,,,,, och blev det riktiga numret som står på badgen :) Nu är min kopplad till mitt konto :)
Ah, du har rätt.
Om man scannar den nedersta streckkoden går det bra. Där ligger tagnumret rätt.
Det är QR-koden som är fel och alla har samma tag-nummer i den. Alla instruktioner nämner qr-koden men uppenbarligen har de byggt appen så att den kan läsa ut tagnumret ur båda.

Frågan är ju vad som hönder när den används. En sak att den kommer in i appen. Men när den scannas på en flygplats? Om det finns någon där som läser QR koden kan det väl gå helt åt skogen...

Ja det var lätt att rikta kameran fel så att fel sifferkod lästes in. Om jag testar att använda taggen så kommer jag inte våga ha något viktigt i den väskan...

Men jag scannade översta streckoden och då läste den in samma nr som står skrivet på taggen och det känns ju som rätt nr. På flygplatsen scannar dom bara streckkoder och inga QR så det ska inte vara något problem

Såg att min kommit nu också, och inser hur koderna funkar. Ingen risk att regga fel här dock - sas appen klarar inte av att scanna varken qr eller streckkoderna. Men alla laddar fint i andra scanner appar, även om trycket av qr koden är mycket dåligt så det tar flera försök. (översta och nedersta koden är väl för övrigt samma? Bara qr som skiljer sig)

Är det någon av er som lyckats scanna som använder Android, eller är det så enkelt som att scannern där inte funkar?

Vilket antiklimax för den här taggen. Den kommer inte att användas kan jag säga. Risken att den spricker och går sönder, fastnar eller felsorteras då den saknar rfid är på tok för hög. Och om du behöver bli ombokad för du missar någon connection och taggen inte fungerar med nya bolaget är du rökt.

Och frågan är varför det dröjde så länge. Det är ju ingen alliansbranding på den. Och så skickar de bara en. Minst två känns ju minimum så man slipper flytta den mellan väskor

Hade nog förväntat mig mer, dumt av mig att få upp förväntningarna.

Såg att min kommit nu också, och inser hur koderna funkar. Ingen risk att regga fel här dock - sas appen klarar inte av att scanna varken qr eller streckkoderna. Men alla laddar fint i andra scanner appar, även om trycket av qr koden är mycket dåligt så det tar flera försök. (översta och nedersta koden är väl för övrigt samma? Bara qr som skiljer sig)

Är det någon av er som lyckats scanna som använder Android, eller är det så enkelt som att scannern där inte funkar?
Funkade fint på min Android.

https://www.sas.se/eurobonus/conscious-traveler/bagagetagg/
finns följande instruktion:

Rapportera eventuella problem​

Conscious Traveler-bagagetaggen är en ny och innovativ produkt som befinner sig i en försöksfas. Hjälp oss att förbättra den genom att ge feedback, oavsett negativ eller positiv. Rapportera alla problem, inklusive brott/bristningar, borttappat bagage, problem med läsbarheten etc. För att ge feedback:
  • Välj menyn "More" längst ned till höger på skärmen
  • Välj "Technical support"
  • Välj "Create new ticket"
  • Välj kategorin "Conscious Traveler bag tag"
  • Fyll i formuläret och beskriv eventuella synpunkter eller problem så utförligt som möjligt. Bifoga gärna en bild i händelse av brott/bristning eller annat fel

Jag gissar att detta avser hur man ger feedback genom appen. Men jag hittar inte. Under "Support och feedback" finn "App support" och man kan skapa en ticket men "Conscious" finns inte som kategori.
Android 5.26

https://www.sas.se/eurobonus/conscious-traveler/bagagetagg/
finns följande instruktion:

Jag gissar att detta avser hur man ger feedback genom appen. Men jag hittar inte. Under "Support och feedback" finn "App support" och man kan skapa en ticket men "Conscious" finns inte som kategori.
Android 5.26
Om du klickar på "..." på ditt taggnummer i appen och väljer Support så kommer man rätt. :)

Vet inte hur det fungerar om man ännu inte har lagt till sin tag.

Toppen