Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Skulle precis prova lägga till biobränsle på en företagsbokning. Men den vill inte låta mig göra det med mitt sparade privatkort ifrån både appen och websidan

Känt problem? Funkar när jag provar göra.det på en privatbokning senare i år.

Skulle precis prova lägga till biobränsle på en företagsbokning. Men den vill inte låta mig göra det med mitt sparade privatkort ifrån både appen och websidan

Känt problem? Funkar när jag provar göra.det på en privatbokning senare i år.

Chattade med en trevlig tjej på kundtjänst som bad mig skriva ihop vad jag tyckte var fel så skulle hon kolla upp det.

Problemet i detalj: mina biljetter bokas primärt via sas for work avtalsbiljetter. Både i appen och på websidan ser jag extratjänsten köpa till biobränsle. Men när jag försöker göra det så säger systemet ifrån och tillåter inte det även fast mitt privata kort står reggad som betalningsmedel.

Förstår inte varför de ska vara undantagna, vill jag vara "god" och köpa till biobränsle på biljetterna själv så borde jag ju få göra det även fastän det är någon annan som pyntat grundbiljetten.

Skickade iaf in en detaljerad felrapport och förhoppningsvis kommer det till rätt person som kan ge en vettigt svar på när det ska fungera :)

Kanske en dum fråga, men får man något kvitto eller någon form av bekräftelse när man köper till biobränsle på en befintlig bokning? Gjorde nyss ett köp och beloppet reserverades på mitt kort, men kan inte se det någonstans på bokningen och inget kvitto heller.

Kanske en dum fråga, men får man något kvitto eller någon form av bekräftelse när man köper till biobränsle på en befintlig bokning? Gjorde nyss ett köp och beloppet reserverades på mitt kort, men kan inte se det någonstans på bokningen och inget kvitto heller.

Köpte biobränsle i maj genom SAS appen på en bokning och då fick jag bekräftelse/kvitto på detta. Men det dröjde nog en stund innan mailet kom vill jag minnas :)

Köpte biobränsle i maj genom SAS appen på en bokning och då fick jag bekräftelse/kvitto på detta. Men det dröjde nog en stund innan mailet kom vill jag minnas :)
Yes, du får, likt @Tobbe.O säger ett kvitto på Email. Kolla efter subject "Your Receipt from SAS for Other Service". Biljettnummer, PNR och datum är också nämnt. Så du borde kunna söka efter dessa också om ditt mail kommit på villovägar. Utöver det finns det mig veterligen inget enkelt sätt att se att du tillköpt tjänsten.

Kvittot kom tillslut, tog ett tag.

Har läst igenom tråden och om jag har förstått det rätt så räcker följande för att uppnå de 10 stegen som krävs för conscious traveler:

Titta på filmen om biobränslen (redan avklarad)
Köpa biobränsle (pending).
Köpa 8 tvättbollar eller tvättlappar från EuroBonus shop för cirka 100kr styck i ett och samma köp.

Dvs totalt 5000 baspoäng för under tusenlappen.

Om så är fallet så är det ett enkelt och billigt sätt att tjäna ihop extra baspoäng för att behålla statusen utan att behöva okynnesflyga eller dumspendera på uppgraderingar/mileage runs.

Saknar cirka 10K poäng för att behålla EBG. Min period löper ut sista mars nästa år, så jag bör i teorin kunna lösa conscious traveler för både 2024 och 2025 och därmed få in 10K baspoäng/level points för att säkra statusen.

Vet vi säkert huruvida man kan få två poäng om man köper biobränsle i båda riktningarna, eller om det är begränsat till ett poäng per bokning?

Toppen