Skulle precis prova lägga till biobränsle på en företagsbokning. Men den vill inte låta mig göra det med mitt sparade privatkort ifrån både appen och websidan
Känt problem? Funkar när jag provar göra.det på en privatbokning senare i år.
Nu i veckan fick jag "Added Biofuel"-steg för två flygningar i mitten på juni och en i slutet på juni.
Kanske en dum fråga, men får man något kvitto eller någon form av bekräftelse när man köper till biobränsle på en befintlig bokning? Gjorde nyss ett köp och beloppet reserverades på mitt kort, men kan inte se det någonstans på bokningen och inget kvitto heller.
Kanske en dum fråga, men får man något kvitto eller någon form av bekräftelse när man köper till biobränsle på en befintlig bokning? Gjorde nyss ett köp och beloppet reserverades på mitt kort, men kan inte se det någonstans på bokningen och inget kvitto heller.
Yes, du får, likt @Tobbe.O säger ett kvitto på Email. Kolla efter subject "Your Receipt from SAS for Other Service". Biljettnummer, PNR och datum är också nämnt. Så du borde kunna söka efter dessa också om ditt mail kommit på villovägar. Utöver det finns det mig veterligen inget enkelt sätt att se att du tillköpt tjänsten.Köpte biobränsle i maj genom SAS appen på en bokning och då fick jag bekräftelse/kvitto på detta. Men det dröjde nog en stund innan mailet kom vill jag minnas![]()
Jag har fått två steg när jag köpt extra biofuel till hemresan _efter_ utresan.Vet vi säkert huruvida man kan få två poäng om man köper biobränsle i båda riktningarna, eller om det är begränsat till ett poäng per bokning?