Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

1706536399523.png

Slut på ull i NZ?

Ärd et verkligen så att 9 paket ullbollar räknas som 9 steg på vägen till Conscious traveler? Altså inte 9 olika saker man ska uppfulla utan det funkar med 9 paket ullbollar smat att se filmen?

Ärd et verkligen så att 9 paket ullbollar räknas som 9 steg på vägen till Conscious traveler? Altså inte 9 olika saker man ska uppfulla utan det funkar med 9 paket ullbollar smat att se filmen?
I teorin men det kan ju ta upp till 35 dagar innan köpet registreras så det är nog ingen som vet ännu.
Slut på ull i NZ?
Dessutom verkar dom ju vara slut nu.

Dito.

Mitt extra biobränsle på en biobiljett kom nu. Extrapoäng (500) och ett steg för CT.

Så systemet klarar extra biobränsle på en biobiljett utan problem ;-) (ping @intuition )
Gött mos!

Upptäckte bara att jag har 12 BIO segment bokade i närmsta framtiden så jag blir alltså über-conscious
utan vare sig ull eller extra bränsle.

Men fattar jag det rätt att jag skulle kunna samla 19 stämplar nu före mitt kvalificeringsår tar slut, få 5k poäng till årets kvalificering och sedan ta en stämpel till senare och få 5k till nästa års kvalificering?
Eller nollas stämplarna vid årsskiftet?
(Man får väl inget vid 20 stämplar inom kalenderåret antar jag)

Last edited:
Tycker det är intressant att så många väljer ullbollar istället för presentkort på Elcykelvaruhuset. Då hade man ju kunnat köpa lite cykellampor och sådant krim krams så jag åtminstone skulle ha någon nytta av. Eftersom det inte är någon frakt på digitala grejer kan man ju dessutom dela upp det i olika köp och slippa riskera att man inte får poäng för varje vara.

Det kommer upp på https://www.saseurobonusshop.com/se/conscious-traveler men inte https://www.saseurobonusshop.com/en/conscious-traveler förresten.

Edit, ser nu att lägsta belopp är 500 kr. Jag mindes det som 100 kr. Antingen minns jag fel eller så är det ändrat. Oavsett förstår jag då bättre varför man tar ullbollarna.

Gött mos!

Upptäckte bara att jag har 12 BIO segment bokade i närmsta framtiden så jag blir alltså über-conscious
utan vare sig ull eller extra bränsle.

Men fattar jag det rätt att jag skulle kunna samla 19 stämplar nu före mitt kvalificeringsår tar slut, få 5k poäng till årets kvalificering och sedan ta en stämpel till senare och få 5k till nästa års kvalificering?
Eller nollas stämplarna vid årsskiftet?
(Man får väl inget vid 20 stämplar inom kalenderåret antar jag)
Nollas. Från FAQn:

"The 10 steps required to become a Conscious Traveler need to be taken during one calendar year (from 1st January to 31st December). The start date for 2024 is January 22. On January 1st, all members' step counter will be set to zero. All members have the chance to become a Conscious Traveler every calendar year."

Jag ser ingenting som indikerar att man får nånting mer under samma år vid utförande av fler än 10 steg.

Toppen