Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Steg från biobiljett (inköpt innan 22/1), ett steg för varje flight, registrerat samtidigt som poängen. (Flighterna efter 22/1).

Dock ingenting än för extra biobränsle till samma biobiljett. Men å andra sidan har inte extrapoängen för extra biobränsle heller registrerats än så känns normalt. Dom borde komma samtidigt.

Last edited:
Steg från biobiljett (inköpt innan 22/1), ett steg för varje flight, registrerat samtidigt som poängen.

Dock ingenting än för extra biobränsle till samma biobiljett. Men å andra sidan har inte extrapoängen för extra biobränsle heller registrerats än så känns normalt. Dom borde komma samtidigt.
Intressant, blir spännande att följa extra biobränsle på biobiljett.

Du får gärna återkomma om det är per flight eller om det blir ett steg för hela bokningen.

Intressant, blir spännande att följa extra biobränsle på biobiljett.

Du får gärna återkomma om det är per flight eller om det blir ett steg för hela bokningen.
Jag förutsätter att det blir ett steg för hela bokningen (för extra biobränsle). Så tolkar jag vad som är kommunicerat.

(Ökat intresse för att boka separata enkelresor helt plötsligt..)

Men jag rapporterar självklart! =)

Jag förutsätter att det blir ett steg för hela bokningen (för extra biobränsle). Så tolkar jag vad som är kommunicerat.

(Ökat intresse för att boka separata enkelresor helt plötsligt..)

Men jag rapporterar självklart! =)

Hmm, kanske inte helt riktigt. Jag hade got-arn-tku och köpte till biobränsle men kvittot säger
CPN 1 BIO BIOFUEL
OPERATING CC:SK
ORIGIN:GOT
DEST:ARN

Hmm, kanske inte helt riktigt. Jag hade got-arn-tku och köpte till biobränsle men kvittot säger
CPN 1 BIO BIOFUEL
ORIGIN:GOT
DEST:ARN
Jag tror vi menar samma sak(?). Mitt biofuel kvitto för 100 kr extra biofuel på min turochretur-biljett ARN-XXX-YYY; YYY-ARN säger:
-------
CPN 1 BIO BIOFUEL
ORIGIN:ARN
DEST:XXX

STO SK XXX100SEK100END
-------

Vad jag menade var att om jag köpt istället två enkelbiljetter; ARN-XXX-YYY och YYY-ARN, så kunde jag köpt till 100 kr biofuel på ARN-XXX-YYY och sen 100 kr biofuel på YYY-ARN och på så sätt fått två steg.

Inte riktigt med på varför vissa av er köpte fler än 9 paket ullbollar? Är väl ändå max 5k baspoäng per år om jag fattar det hela rätt?

Jag reser väldigt mycket och är väl inte särskilt miljömedveten - men att köpa ullbollar från Nya Zealand för att få poäng är förbi även mina spärrar.

Inte riktigt med på varför vissa av er köpte fler än 9 paket ullbollar? Är väl ändå max 5k baspoäng per år om jag fattar det hela rätt?

Jag reser väldigt mycket och är väl inte särskilt miljömedveten - men att köpa ullbollar från Nya Zealand för att få poäng är förbi även mina spärrar.
Tja, ullbollar från Nya Zealand....bara man kallar det "grönt" går det att sälja.

9 paket + titta på videon = 5k baspoäng. Ja, det är dumt, men ett väldigt billigt sätt att tjäna in 5k baspoäng som jag råkar vara i behov av.

Edit: ser nu att du skrev "fler än...". Ja, då håller jag med dig.

Toppen