Jag hjälpte mina föräldrar att boka Amex 2-4-1 för några månader sedan. Trots att det fanns platser i C på SAS hemsida både före, under och efter mitt samtal, så hävdade Tallinn bestämt att det endast var en plats tillgänglig på ena sträckan. Tallinn hävdade snabbt samma sak även på övriga datum jag hade kollat upp tillgängligheten på innan och bad mig istället välja ekonomi eller ekonomi extra... Det kändes som att personen ifråga försökte pusha för de billigare sämre alternativen. Men jag svarade att det var C som gällde och att de var hur flexibla som helst med avresedatumet så du får väl söka vidare ett år framåt tills dess att vi hittar två lediga platser i C. Personen i andra änden av luren drog en DJUP och ljudlig suck och plötsligt, som en blixt från klar himmel, "trollade" hon fram två biljetter i C de dagar jag först föreslog.
Så ibland lönar det sig nog att vara lite obekväm med Tallinn. Synd att SAS EB inte själva hanterar detta, de är ju så mycket mer service minded.