Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
. Sedan skulle det vara fint med ytterligare en voucher efter nästa 150K för alla som spenderar så mycket.

Ändå bättre om SAS hade hushållskonto, varje familjemedlem som hade Amex skulle då kunna få en 2-4-1 voucher,
och i de fall en enda person tjänar massor av poäng i förhållande till övriga skulle den personens poäng kunna användas
till allas vouchers.

För en oinsatt: går det att boka fritt på *A med vouchern eller är det enbart SAS som gäller? Om man vill ta sig till SFO exempelvis, då fungerar det inte att ta ett av LHs direktflyg från Tyskland och betala med vouchern?

För en oinsatt: går det att boka fritt på *A med vouchern eller är det enbart SAS som gäller? Om man vill ta sig till SFO exempelvis, då fungerar det inte att ta ett av LHs direktflyg från Tyskland och betala med vouchern?

Enbart SAS-metall gäller, så LH eller någon annan carrier inom *A fungerar ej. Men SAS börjar ju flyga CPH-SFO i april 2013, så det kanske löser sig ändå? :cool:

Ingen som hört något skvaller om när SFO öppnas upp för bonusbiljetter? Min voucher går ut i slutet av maj, så det måste bokas en vårresa...
Man lär ju få hänga på låset där, om/när de väl släpps..
Om det skiter sig får jag väl sikta på IAD istället. ORD och EWR har jag ju redan klarat av... ;)

Det är ok att boka med andra bolag inom Star A, men det måste vara samma bokningsklass tur och retur.
Kan du visa detta påstående i skrift med källhänvisning?
Amex skriver själva: Förmånen innebär 50% poängrabatt för upp till två personer på en EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien till vilken SAS-destination som helst i hela världen. När du handlat för 150 000 kronor med ditt kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen.

Last edited:
Det är ok att boka med andra bolag inom Star A, men det måste vara samma bokningsklass tur och retur.

Jag pratade faktiskt med SAS Callcenter i Tallinn som sköter Amexbokningarna igår och de hänvisar så sent som igår till de ursprungliga reglerna att det måste vara SAS-metall, så jag skulle bli väldigt förvånad om ditt påstående ovan stämmer...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen