Borde inte AmEX göra något åt detta. Dom vill väl att man ska använda deras kort så mycket som möjligt. I detta fallet såförlorar de en massa köp till andra kortföretag.
Skulle man inte kunna erbjuda möjligheten att när man uppnår kraven på hur mycket man ska spendera får man ett val att trigga vouchern direkt eller valfri tidpunkt närmsta 6 månaderna?
Vouchen borde vara giltig nästkommande kalenderår, jag har tagit upp detta vid kontakt med kundservice för några månader sedan då jag slutade använda kortet tills jag behöver vouchern. Om fler önskar detta vid kontakt med Amex kundservice så kanske vår önskan går igenom.
Jag gör likadant. Har sedan Maj använt Diners och väntar med att kliva över 150´ (knappt 300 kvar) eftersom jag tänker använda vouchern sent nästa år.
Första året var den kopplad till just kalenderår, jag förstår inte varför de gjort om den...
Det blev problem när alla med 2-4-1 ringde till Tallin och skulle boka samtidigt. Det var den 4:e januari om jag minns rätt och växeln blev överbelastad så att de fick skjuta några dagar på datumet för bokningar.
Jag tycker att nuvarande system är bra. Dvs. att man kan boka direkt när man fått checken efter att ha nått upp i 150K. Sedan skulle det vara fint med ytterligare en voucher efter nästa 150K för alla som spenderar så mycket.