Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tipsen om att man kan åka med Star alliance om SAS inte har biljetter.
Som sagt, hur skjutton går det till i praktiken att förklara för de i Tallin?
Var är det lättast att kolla om det finns andra Star bolag som har biljetter innan man ringer?

Att flyga F från FRA faller väl på det här:
Not possible to mix classes

Nejdå. Det där avser bara att du inte kan flyga Y åt ena hållet och C åt andra och tro att du får betala för det du flyger. Annars blir det tex svårt med anslutningar där det bara finns M+Y och ingen C...

Det borde inte vara några som helst problem att boka anslutning i en klass och longhaul i F, dock får du betala för F hela vägen, men det är ju helt normalt.

Tack för tipsen om att man kan åka med Star alliance om SAS inte har biljetter.
Som sagt, hur skjutton går det till i praktiken att förklara för de i Tallin?
Var är det lättast att kolla om det finns andra Star bolag som har biljetter innan man ringer?

AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you är väl det enklaste just nu. Men det finns ingen garanti för att EB har samma tillgänglighet som man ser där. Det är bara EB som vet vad de faktiskt kan boka åt dig.

Nejdå. Det där avser bara att du inte kan flyga Y åt ena hållet och C åt andra och tro att du får betala för det du flyger. Annars blir det tex svårt med anslutningar där det bara finns M+Y och ingen C...

Det borde inte vara några som helst problem att boka anslutning i en klass och longhaul i F, dock får du betala för F hela vägen, men det är ju helt normalt.

Now we're talking! Kan nog bli en kul vinter med två vouchers inom familjen :D

Jag antar att det väl dessutom är möjlig SAS-kabin som gäller, så om man kan boka F är väl tveksamt? Däremot borde det gå att boka C där SAS bara har M/Y-platser tillgängliga - vilket väl är det vanligaste use-caset för oss?

Vad gäller SFO så hittar jag Swiss (ZRH), Lufthansa (FRA, MUC) och United (FRA) direktflyg från EU... men nu börjar jag nog slicka mig om munnen för tidigt. Jag väntar med hej-ropandet tills det bekräftas att det faktiskt fungerar :cool:, håller ändå på att vila mitt amex lite för tillfället för att inte utlösa vouchern för tidigt (jävligt korkade regler för övrigt, men den hästen är redan tillräckligt slagen)

Last edited:
Tja, det finns ju inget som säger att F inte är tillåtet, men jag skulle tro att det kräver mycket utbildning av Tallinn innan man faktiskt lyckas med detta konststycke.

Man skulle också kunna tänka sig att Tallin "helt plötsligt" börjar hitta lediga platser på de egna planen för att slippa kompensera en "konkurrent" för platserna. Men det skulle ju hursom vara ett enormt steg framåt för att kunna nyttja vouchern.

En fantastisk nyhet om detta fungerar. Äntligen ser jag riktigt värde i den här vouchern...
Jag ser fram emot detaljerade rapporter om våra lyckade/misslyckade försök att boka 2-4-1-*A.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen