Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle inte SAS/Amex tolkning av texten Valid on SAS as first choice - if no SAS flights available on the required dates, check with STARkunna vara:

"Så länge det finns ett SAS flyg på det aktuella datumet, så får man inte använda STAR"

Dvs inget är nämnt om att alla bonusplatser är redan är tagna eller att alla platser i en viss kabinklass också är upptagna. Vid bokning skulle teoretiskt Tallin kunna svara: Det finns SAS flyg på det aktuella datumet, men tyvärr har alla C platserna bokats, så du får ta economy istället?

:(
Då får man hålla utkik efter inställda flyg & fulla flyg isf.
Men det vore ju synd om de skulle tolka semantiken på det sättet istf. om det inte finns tillgängliga awardplatser på SK flyg kolla STAR

Hur som helst känns det som en "game changer".

SAS EuroBonus American Express Consumer Card Norway

The purpose of this cooperation is to offer a new EuroBonus co-branded payment card.

The SAS EuroBonus American Express Consumer Card-cooperation will introduce two (2) different co-branded private payment cards:

SAS EuroBonus American Express Premium Card, which all EuroBonus members will be able to apply for
SAS EuroBonus American Express Platinum Card, which only EBP and other selected EuroBonus members will be eligible to apply for (i.e. by invitation only)
Detta stämmer inte. Vad jag vet så kan alla, inklusive EBB, söka om SAS EB AmEx Platinum i Norge. Jag har bara EBS och har precis beställt ett sådant kort. Så dessa regler har tydligen ändrat sig en del sedan de skrevs, men möjligheten att använda *A finns ju uppenbarligen forfarande.

Jag tror du kan ha rätt där Randy, det var säkert så att de kopierade tankegångarna från Sverige där det tydligen är så för SAS AmEx Elite men sedan ändrades något i Norge.

Fast isåfall kan de likagärna säga att du bara får använda SAS - du får ju bara flyga till SAS-destinationer så det finns ju alltid SAS-flighter.

Man kan ju tänka sig att du vill åka till en SAS destination en veckodag när inga SAS-flighter går, kanske inte alla destinationer trafikeras alla veckodagar och då kan man få åka STAR istället.

Bokat ARN-NRT i C (A380) nu för 135000 poäng totalt för 2 med amex 2-4-1! Blev dock mkt mer i skatter. Återkommer med detaljer när jag har tagit ett djupt andetag och återhämtat mig.

Bokat ARN-NRT i C (A380) nu för 135000 poäng totalt för 2 med amex 2-4-1! Blev dock mkt mer i skatter. Återkommer med detaljer när jag har tagit ett djupt andetag och återhämtat mig.

:cool: sliter ut musen på grund av refresh knappens ihärdiga klickande... More details pleeasssseeee

Stockholm-(SK)-London-(SQ A380)-Singapore-(SQ A380)-Tokyo? :D
eller
Stockholm-(SK/LH)-Frankfurt-(TG A380)-Bangkok-(TG A380)-Tokyo? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen