Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fritiof

Medlem
Jag köper inte att det finns mycket god tillgång fram till 16 mars och efter 4 april men inte en (1) enda biljett där i mellan.
Citerar mig själv med en liten uppdatering. Har lyckat etablera kontakt med en Manager på SAS som säger att det mycket riktigt inte släppts några bonusbiljetter denna period till USA. Hen misslyckades med att ta reda på varför under dagen, men lovade att återkoppla så fort hen vet mera.
 

agehall

Medlem
Så en random mellanchef på SAS bekräftar ett rykte utan att kunna säga varför? Det låter som att det fortfarande är rätt mycket rykte. Om SAS ska ha blackout dates bör de nog ta och publicera dessa officiellt.

Edit: Ska förtydliga lite.

Jag är helt med på att SAS inte har en enda awardbiljett tillgänglig under perioden. Det är bara anledningen till detta jag är skeptisk till. Det kan finnas hur många anledningar som helst utöver att SAS har bestämt sig för att inte släppa biljetter där. Tittade lite på bokningsläget och det är fortfarande x9 i i princip alla klasser så det är inte fullbokat på något sätt. Jag är rent allmänt skeptisk mot att slumpmässiga personer inom en organisation bekräftar uppgifter kring saker de inte direkt jobbar med eller som inte går att verifiera på annat sätt.
 
Last edited:

Fritiof

Medlem
Så en random mellanchef på SAS bekräftar ett rykte utan att kunna säga varför? Det låter som att det fortfarande är rätt mycket rykte. Om SAS ska ha blackout dates bör de nog ta och publicera dessa officiellt.

Edit: Ska förtydliga lite.

Jag är helt med på att SAS inte har en enda awardbiljett tillgänglig under perioden. Det är bara anledningen till detta jag är skeptisk till. Det kan finnas hur många anledningar som helst utöver att SAS har bestämt sig för att inte släppa biljetter där. Tittade lite på bokningsläget och det är fortfarande x9 i i princip alla klasser så det är inte fullbokat på något sätt. Jag är rent allmänt skeptisk mot att slumpmässiga personer inom en organisation bekräftar uppgifter kring saker de inte direkt jobbar med eller som inte går att verifiera på annat sätt.
Ingen har bekräftat att det är en blackout period, det har bara konstaterats att det inte finns eller har funnits några biljetter under denna period. Huruvida jag pratat med en "random mellanchef" eller inte kan jag inte svara på men ska försöka bringa klarhet i det imorgon.
 

agehall

Medlem
Ingen kritik mot dig personligen, men om SAS säger att de inte släpper några biljetter alls inom en viss period är det de facto en blackout period. Det är sådant de bör dokumentera officiellt imho.

Gräv gärna mer i det och påtala även detta för dem du pratar med på SAS.
 

Filip

Medlem
Möjligt att det aldrig släppts några biljetter dessa datum men jag tycker inte att det är konstigt att alla dessa biljetter är borta ca 4 månader efter att de har släppts på en tid på året när det är påsklov. Samma sak över jul/nyår då många också vill resa så är det inte konstigt om allt är borta 4 månader innan.

Exakt.

Kan ta ett exempel CPH-ORD i juni 2016. Det finns inte en biljett att få tag i 23 juni - 6 juli, mao tomt inom en två veckorsperiod på awardbiljetter 10 månader bort. Det fanns tillgänglighet för ca 30 dagar sedan men är nu helt enkelt bokade....
 
Hej, här är en nybörjare som fått ihop sin första voucher och tänkte boka resa. Hur hittar man enklast resor och ser "pris" på dessa?

Tanken är att åka

Arn-BKk-bkk-han 15/16 jan 2016 och sen köra sin-arn 27 feb om det går?
Tips mottages gärna till en förvirrad människa i awarddjungeln
 

agehall

Medlem
För att boka måste du ringa SAS kontor i Tallinn. Det finns ett 018-nummer som går att googla fram eller så står det på brevet du fick hem.

Kostnaden i poäng får du slå upp i SAS awardchart (även den går att googla fram). Där står R/T kostnaden i poäng. Skatter och avgifter varierar med rutten, så det är lite knepigare.

Det svåraste är dock att hitta platser. Så du får nog börja med att söka platser via United.com eller ANA's website. Finns bra med guider som Dr. Miles skrivit om hur man gör.
 
  • Gilla
Reactions: FCT

Fritiof

Medlem
Ingen kritik mot dig personligen, men om SAS säger att de inte släpper några biljetter alls inom en viss period är det de facto en blackout period. Det är sådant de bör dokumentera officiellt imho.

Gräv gärna mer i det och påtala även detta för dem du pratar med på SAS.
Nu har jag pratat med HÖG chef, biljetterna är inte släppta i klass X och I. Även om de fortfarande kan släppas så väl detta så nära en black out man kan komma. Får väl glädjas över att jag lyckats boka 3 år på raken men från och med nu är det andra flygbolag som gäller.
 

Krickalou

Ny medlem
Hej, sitter och letar SAS awards i c hittar en del men då max 2 biljetter ? släpper SAS endast 2 st per flight ? släpps det fler närmare avresa ?
Jag letar till sommar 2016. Har fått min första Amex 241
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen