Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

DrKlas

Medlem
FAIL!

Om du inte VET att den finns hos Tallinn så är det kört. De kommer att vägra applicera den. Been there, done that.

Det tror jag också så det var därför jag skrev hoppas. Jag räknar med att boka på nytt eller använda vouchern till annat.

Jag råkade ut för detta men fick Tallin att lägga en request mot Amex och två dagar senare kunde Tallin se vouchern

Lyckas inte Amex lösa det nu får jag väl prova det.
 

Fritiof

Medlem
Åker alltid bort över påsken och har lyckats boka biz med SAS tre år i rad men nu verkar det inte finnas några bonusplatser överhuvudtaget?
Hörde från kollega att SAS valt att inte släppa några platser då det är högsäsong, men det kan väl inte stämma? Tittar på EWR, ORD och IAD.
 

agehall

Medlem
Åker alltid bort över påsken och har lyckats boka biz med SAS tre år i rad men nu verkar det inte finnas några bonusplatser överhuvudtaget?
Hörde från kollega att SAS valt att inte släppa några platser då det är högsäsong, men det kan väl inte stämma? Tittar på EWR, ORD och IAD.

Jag tror du kan vara aningen tidigt ute. Håll koll så dyker det nog upp platser vartefter. Jag tror inte heller att du ska lita så mycket på din kollega.
 

aldrighemma

Medlem
Åker alltid bort över påsken och har lyckats boka biz med SAS tre år i rad men nu verkar det inte finnas några bonusplatser överhuvudtaget?
Hörde från kollega att SAS valt att inte släppa några platser då det är högsäsong, men det kan väl inte stämma? Tittar på EWR, ORD och IAD.

Jag har själv letat platser i C runt Jul/Nyår sedan ett halvår tillbaka, finns inte en enda plats mellan 18Dec och 10Jan (EWR/IAD/ORD), inte ens i Go! Och Jag har inte heller sett en enda plats oberoende av klass under hela tiden jag har kollat, vilket aldrig hänt tidigare år.
För min del så känns det ganska givet att SAS har en blackout för awards ungefär mellan 18 Dec och 10 Jan på samma sätt som dom har med sina lågpriskampanjer.
 
F

FCT

Guest
Jag har själv letat platser i C runt Jul/Nyår sedan ett halvår tillbaka, finns inte en enda plats mellan 18Dec och 10Jan (EWR/IAD/ORD), inte ens i Go! Och Jag har inte heller sett en enda plats oberoende av klass under hela tiden jag har kollat, vilket aldrig hänt tidigare år.
För min del så känns det ganska givet att SAS har en blackout för awards ungefär mellan 18 Dec och 10 Jan på samma sätt som dom har med sina lågpriskampanjer.
Kan eventuellt vara så att de platser som släpps för awards redan är bokade. :rolleyes:
 

ekf

Medlem
För min del så känns det ganska givet att SAS har en blackout för awards ungefär mellan 18 Dec och 10 Jan på samma sätt som dom har med sina lågpriskampanjer.
Jag är helt öppen för att de kanske börjat med blackout, men när jag skulle boka en award till EWR som jag reste på förra sommaren så rykte platserna (åt båda hållen) inom 2-3 dagar efter att de släppts. För att få en vettig retur fick jag alltså dummyboka en retur och sedan boka om den allteftersom de släppte returplatserna.
Vad jag menar är att om du inte haft järnkoll sedan de borde släppt platserna, så är det mycket möjligt att de hunnit bli uppbokade då jul+sommar är populära reseperioder...
 

aldrighemma

Medlem
Kan eventuellt vara så att de platser som släpps för awards redan är bokade. :rolleyes:
Visst kan det vara så, men jag har aldrig sett den här perioden så tom, utan ens en enda ströplats i ekonomi! Låter väldigt misstänkt en blackout för mig :(

Kanske någon här kan bekräfta/dementera om SAS har börjat med blackout's, har någon lyckats boka en award med SAS till USA med in- eller utresa mellan 20DEC och 08JAN?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen