Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

joemume

Medlem
Gick över 150k för sex veckor sedan. Har inte fått någon voucher, trots samtal för fyra veckor sedan. Fler än jag som har problem?
Yes, samma här. Har också väntat sedan början av november. Men som sagts tidigare så tror jag inte man behöver pappersbrevet. Det skall synas i systemet oavsett.
 
Jag måste erkänna att jag inte har orkat läsa igenom alla 153 sidorna så jag ber om ursäkt ifall denna fråga redan har ställts. Kan jag utnyttja en 2-4-1 voucher efter att jag har sagt upp mitt AMEX-kort?
 

Dr. Miles

Expert
Jag måste erkänna att jag inte har orkat läsa igenom alla 153 sidorna så jag ber om ursäkt ifall denna fråga redan har ställts. Kan jag utnyttja en 2-4-1 voucher efter att jag har sagt upp mitt AMEX-kort?

Intervju: Martin Wassborn på SAS EuroBonus - BusinessClass.se
BusinessClass: Om man säger upp sitt American Express men fortfarande har en outnyttjad voucher, gäller den ändå?

Wassborn: Ja, vouchern gäller ändå.
 

joemume

Medlem
Gjorde inte det för mig. Missade trevliga platser pga detta :( så ring och kolla med amex.
Fått min voucher nu efter påstötning.
Fick just bekräftat av AmEx kundtjänst att de haft stora tekniska problem och att en hel del vouchers missats att aktiveras - min var en av dem. Så ni som inte fått vouchern i brevlådan - RING kundtjänsten!
 
  • Gilla
Reactions: drW

kexxcream

Medlem
Har inte hittat information om detta någonstans men någon kanske sitter inne med svaret.

Om man är två stycken som vill åka tillsammans och den ena har SAS EB poäng och den andra har en 2-4-1 voucher, kan man tillämpa denna kombination för att boka resan?

American Express villkor anger:
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. När du som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, årsavgift för Kortet, tillkommande hanteringsavgifter och liknande avgifter, återdebiterade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning ger ej EuroBonus Extrapoäng.

Står visserligen att "du är berättigad till förmånen" men det står inget om huruvida resan kan betalas av medresenären.
Någon som har insikt i denna fråga?
 

palmen

Moderator
Har inte hittat information om detta någonstans men någon kanske sitter inne med svaret.

Om man är två stycken som vill åka tillsammans och den ena har SAS EB poäng och den andra har en 2-4-1 voucher, kan man tillämpa denna kombination för att boka resan?

American Express villkor anger:


Står visserligen att "du är berättigad till förmånen" men det står inget om huruvida resan kan betalas av medresenären.
Någon som har insikt i denna fråga?
Mig vetelrigen måste den som nyttjar vouchern även ha poängen som ska användas
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen