Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

DrKlas

Medlem
I vilkoren finns meningen "Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle.". Däremot ser jag inget krav på att EB-medlemmen själv ska resa. Alltså borde inte vara några problem att använda två voucher till en 4-4-2-bokning?
 

Homer

Medlem
Fast det har väl alltid gått att blanda klasser, men man får betala för den dyraste hela vägen, right?


Men är det verkligen så när det gäller enbart SAS flighter?
Bokar man själv online blir ju priset (Go+Business)/2 som exemplet visar.

Blanda.jpg
 
Last edited:
D

Drago

Guest
I vilkoren finns meningen "Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle.". Däremot ser jag inget krav på att EB-medlemmen själv ska resa. Alltså borde inte vara några problem att använda två voucher till en 4-4-2-bokning?
Gick som sagt bra att boka hela familjen som 4-4-2.
 

ekf

Medlem
Det är inga problem att köpa Star Alliance Japan Air Pass även med bonusresor till/från Japan.
Tack! Får helt enkelt prova roulettehjulet igen :)
Lyckades idag boka mitt Air Pass. Försökte återigen via SAS, då jag tycker att infon på ANAs hemsida antyder att man ska boka hos flygbolaget som utfärdad den internationella biljetten man måste ha, men fick nit. Ringde på chans till ANAs europeiska bokningscentral och det var inga som helst problem. :)
 

Dr. Miles

Expert
Lyckades idag boka mitt Air Pass. Försökte återigen via SAS, då jag tycker att infon på ANAs hemsida antyder att man ska boka hos flygbolaget som utfärdad den internationella biljetten man måste ha, men fick nit. Ringde på chans till ANAs europeiska bokningscentral och det var inga som helst problem. :)
Det är enklast att boka hos ANA då de vet vilken produkt de har. Jag försökte att boka genom Air China och Asiana Airlines förut för jag hade biljetter med deras flyg men de hade ingen aning om Star Alliance Japan Air Pass.
 

FFS

Medlem
Jag försökte boka via SAS, men fick prata med en som inte alls förstod vad jag pratade om. Han började yra om allt annat är Japan Air Pass.

Jag försökte ringa ANA i Europa men tröttnade efter lång kö.

det som däremot fungerade var att boka via ANAs hemsida! Jag blev positivt överraskad. Jag fick svara på en massa frågor om min resa till och från Japan, passnummer m.m. men det är ju inget konstigt.
 

ekf

Medlem
Jag försökte ringa ANA i Europa men tröttnade efter lång kö. det som däremot fungerade var att boka via ANAs hemsida!

Jag kom fram efter någon enstaka minut, så jag blev positivt överraskad :)

Nu har vi glidit vi lite väl OT kanske känns det som, men är du säker på att det var ett *A Japan Airpass du bokade? ANA har ju tre produkter för turister, "*A Japan Airpass", "Visit Japan Fare" samt "Experience Japan Fare".
Enligt vad jag sett så är det bara den sistnämnda som går att boka online. Fördelen med de andra är att de är något billigare och att alla ben utom det första går att boka om gratis, med den sistnämnda är alla ben icke ombokningsbara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen