Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Dagens nyheter om *A ökar möjligheterna. Nästa två önskemål är giltighetstid året efter och en voucher till efter nästa 150K.

lägg till ett 3:a önskemål, att det ska vara tillåtet med Open Jaw.

Glöm inte enkelbiljetter för 50% och obegränsade stopover...

Ja, för idag går det inte att boka om returresan när man väl påbörjat en SAS Award? Isf är det väl i princip omöjligt att få en F med LH på hemresan om den inte ligger inom några dagar från utresan? F-biljetterna släpps väl ca 7 dagar i förväg?

När det gäller förslag om förbättring av SAS och SAS EuroBonus kan ni se vad vi har framfört i höstas här.
 

charlesswe

Medlem
Nu att *A flighter är OK, frågan är om 'SAS Destinationer' inkluderar Codeshares. Jag tycker att det borde... de är inte excluderat i.a.f.

De har ju en fin PDF om alla 'SAS Destinationer'... http://www.google.se/url?sa=t&rct=j...nPgagF&usg=AFQjCNFvj3cYYgcBJfKCAVtb2LlGY3z--Q

Sorry... outdated document.

De har en del intressanta codeshares med TG:

THAI (TG)
Bangkok – Auckland
Bangkok – Chiang Mai
Bangkok – Hanoi Bangkok – Ho Chi Minh
Bangkok – Hong Kong
Bangkok – Krabi
Bangkok – Kuala Lumpur
Bangkok – Melbourne
Bangkok – Phuket
Bangkok – Phuket - Perth
Bangkok - Singapore
Bangkok – Sydney
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ja, för idag går det inte att boka om returresan när man väl påbörjat en SAS Award? Isf är det väl i princip omöjligt att få en F med LH på hemresan om den inte ligger inom några dagar från utresan? F-biljetterna släpps väl ca 7 dagar i förväg?


5:e(blir det?) punkten möjlighet att blanda klasser med 2-4-1 vouchern, så att man kan boka F ut och C hem
 

NiNE

Medlem
Jag tror inte vi ska bli alltför carried away här. Det är nog svårt att rucka på reglerna angående att resan ska starta och sluta i Skandinavien, samt att resmålet ska vara en destination som SAS flyger till.
 

jumbooze

Medlem
Jag tror inte vi ska bli alltför carried away här. Det är nog svårt att rucka på reglerna angående att resan ska starta och sluta i Skandinavien, samt att resmålet ska vara en destination som SAS flyger till.

Men mitt mål är att bli carried away :D, nej skämt åt sido, jag tror du har helt rätt.

Däremot så skulle jag vara intresserad om kreativa lösningar på att merga awardtrips eller liknande, mitt case är resor till USA innan SFO kommer, finns det någon chans man kan få dem att boka CPH-ORD ORD-LAX? Antingen om man köper/betalar med poäng osv, skulle eg vilja ha hela resan på en PNR. Annars så får man väl lägga tillräckligt med tid för säker transport där... Kan man merga ihop eller liknande? Känns svårt men här lyckas ju folk med det mesta :D
 

charlesswe

Medlem
Jag tror inte vi ska bli alltför carried away här. Det är nog svårt att rucka på reglerna angående att resan ska starta och sluta i Skandinavien, samt att resmålet ska vara en destination som SAS flyger till.

Var står det att SAS måste flyga ditt? Det enda begrepet jag ser är "SAS Destination". Detta begrebet inkluderar codeshares i andra dokument. Så för mig känns det inte "carried away".
 
Last edited:

agehall

Medlem
Men mitt mål är att bli carried away :D, nej skämt åt sido, jag tror du har helt rätt.

Däremot så skulle jag vara intresserad om kreativa lösningar på att merga awardtrips eller liknande, mitt case är resor till USA innan SFO kommer, finns det någon chans man kan få dem att boka CPH-ORD ORD-LAX? Antingen om man köper/betalar med poäng osv, skulle eg vilja ha hela resan på en PNR. Annars så får man väl lägga tillräckligt med tid för säker transport där... Kan man merga ihop eller liknande? Känns svårt men här lyckas ju folk med det mesta :D

Du kan säkert få boka två awards på samma PNR, men jag har svårt att se att du skulle få med en "connection" ORD-LAX utan att betala extra för den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen