Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Letade lite efter FRA-SFO med LH och det verkar vara ont om platser i maj då jag och min flickvän kan åka... Några enstaka stolar i Economy. Får väl se vad som händer framöver... Får hålla utkik på SK och LH här!

Hej på er!

Efter att ha läst på detta eminenta forum ett tag är det dags för mig att ge mig in i diskussionen och postar i denna tråd då min fråga handlar om SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 vouchern.

Jag upptäkte att min SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 är på gång att gå ut den 15 november detta år. Då jag och min hustru har möjlighet att vara lediga i vecka 44 (mån 29 till sön 4) skulle det vara ett utmärkt tillfälle att utnyttja den innan den går ut. Vi flyger från Köpenhamn och är ganska öppna för förslag. Dock verkar det vara ganska tunnt med biljetter på de längre destinationerna vad jag söker via SAS bonus biljettsida.

Jag har ungefär 160000 i dagsläget.

Har ni några tips och idéer för att kunna hitta en intressant resa?

Ni måste resa och vara tillbaka innan 15 november, då vouchern går ut. 160000 räcker ju till en flygning till vilken SAS-destination som helst för två personer i business. Ni får nog svårt att hitta en awardbiljett med SAS i business med så kort varsel, men om du kollar på inläggen i den här tråden de senaste dagarna kan du få tips om hur du bokar med andra star alliance-bolag. Jag skulle satsa på två business-biljetter till New York, eller varför inte Tokyo? Kolla på AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you och markera business så hittar du säkert något bra, sedan ringer du numret på vouchern och uppger att du önskar resa de datum du skrev ovan. De kommer säga att det inte finns några SAS-biljetter kvar, men om du står på dig kan du få dem att boka det du hittat på awardtravelr. Lycka till.

Last edited:
Jag har precis talat med EB Tallinn.

Precis som flera i forumet beskriver, så går det att använda AMEX 2-4-1 på flighter med *A till en "SAS DESTINATION".

Jag bad att få boka till BKK i Juni med TG via FRA i F, med min Voucher och agenten (Lasse) utreder detta och ringer tillbaka till mig inom 48 timmar. Återkommer med hans feedback.

Generellt så sa han att det bör gå att få in i systemet men att det ändå kan fastna pga att någon part (finns totalt 4 parter inblandade inkl passageraren) t.ex AMEX inte godkänner förfarandet med F.

Återkommer!

Helvete! Nu är det en sån där thrillertråd igen och jag måste jobba.. :mad: Nu borde man ju sitta standby och vänta på den dramatiska upplösningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen