Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag kommer ihåg rätt, kan man använda vouchern för en person och få 50% rabatt på bonusresan, korrekt?

Enligt reglerna som SAS själv uppger så är det 50% på en resa för upp till två personer, så ja, det bör funka att få 50% för en resa med bara en person.

Så från att man slitit ut datorn i sökningar efter datum där det finns bonusplatser kommer man nu alltså leta efter dagar då det absolut inte finns något alls på SK. Komiskt. ;)

En sträcka som detta kan vara riktigt användbart på är ju ARN-BKK där det nästan aldrig finns platser med SAS men som många andra *A-bolag flyger på....

Jag kan bara bekräfta det flera börjar berätta. För några dagar sedan ringde jag EBG-numret och blev kopplad till norska kundtjänsten. Vi hittade inga biljetter i C CPH-EWR och hon tog själv upp att jag kunde boka STAR. Eftersom jag inte var beredd på det svaret hade jag inte kollat upp rutter, men fick hjälp med det och vi började leta flighter ihop. Efter 10 minuter föreslog tjejen på kundtjänst att hon skulle fortsätta sökningen på egen hand och ringa upp när hon var klar med några alternativa resor!!!! Vilken service! När hon sedan ringde upp hade jag fått tid att söka själv så vi valde min routing :) Men oj vilken service! Hon var väldigt tydlig med att svenska kundtjänst troligtvis inte fått dessa instruktionerna eller de i Tallin så hon skulle ta hand om detta åt mig. Det var lite osäkert om det gick att biljettera eftersom jag ville boka CPH-FRA-JFK, JFK-BRU-CPH och JFK är inte en SAS destination. Dagen efter ringde hon tillbaka och hade fixat allt.

110 000 poäng
2485 kr i avgifter/person
CPH-FRA-JFK, JFK-BRU-CPU

Givetvis ska jag försöka få bokat F på FRA-JFK när det börjar närma sig.

Jag frågade lite kring om det gick att boka platser i F, men tror hon missuppfattade och trodde att jag ville boka F idag och LH (glömde skriva att FRA-JFK är med LH) släpper inte platser förrän några dagar innan. Så det blir ett samtal till norska kundtjänst senare under hösten.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen