Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 4971

Guest
Ja man behöver inte vänta på att få hem någon voucher, ring Tallin och kolla om den finns inlagt i systemet.
 

drW

Medlem
Min saknades också hos Tallinn. Ringde amex som tydligen hittade något fel. Någon som fått kompensation för strulet?:)
 

Alf

Medlem
Min saknades också hos Tallinn. Ringde amex som tydligen hittade något fel. Någon som fått kompensation för strulet?:)

Ja, jag fick välja mellan ett presentkort på IKEA eller en gratisnatt för två på Scandic. Det blev naturligtvis Scandic eftersom jag hatar att skruva ihop IKEA prylar. Men jag hade en ganska besvärlig sits med min bokning som du kan läsa om i tidigare inlägg i denna tråd så det är nog ingen garanti för kompensation i de enklare fallen. Men försöka duger.
 

ekf

Medlem
Jag lyckades boka min första 2-4-1 häromdagen, GOT-CPH-NRT i C nästa höst. Ringde in till Tallinn dagen efter jag bokat och ville ändra bokningen och lägga till NRT-OKA-NRT (dvs domestic) som jag hittat som Economy Saver via united.com. Agenten jag talade med hävdade att för att lägga till det benet så var han tvungen att avboka det jag redan bokat och sedan boka på nytt, och att han inte kunde se att det fanns någon tillgång de aktuella datumen så det var ingen idé.

1. Stämmer det att de behöver boka av redan bokad biljett för att boka på fler segment (dvs ändra vad som är destinationen)?
2. Jag har läst här innan att Saver-priserna på united.com är det som oftast även är tillgängligt för EB, hur mycket ligger i "oftast"?

Om 1 ovan stämmer, är det någon som har en uppfattning om vad bästa alternativet för separat biljett är? Provade att ringa vanliga kundtjänsten och boka *A Japan AirPass, men det går tydligen inte att kombinera med Awards. Jag har sneglat på ANAs "Experience Japan" som verkar prisvärt och bra och går att boka själv online, men finns det något bättre?
 

Dr. Miles

Expert
Det är inga problem att köpa Star Alliance Japan Air Pass även med bonusresor till/från Japan.

Förtydligande:
Kravet är en flygbiljett med avreseort utanför Japan med Star Alliance flygbolags flygning till Japan och ut från Japan.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: ekf
D

Drago

Guest
Precis fatt arets andra voucher. Ringde Tallinn direkt och bokade hela familjen (2 vuxna o 2 barn) i business med Thai BLR-BKK-MEL open jaw SYD-BKK-BLR. 280 000 poang och lika mycket sparat. Passade perfekt med barnen spring break.Ursakta avsaknad av Svenska tecken har i Bangalore.
 

miramax

Medlem
Precis fatt arets andra voucher. Ringde Tallinn direkt och bokade hela familjen (2 vuxna o 2 barn) i business med Thai BLR-BKK-MEL open jaw SYD-BKK-BLR. 280 000 poang och lika mycket sparat. Passade perfekt med barnen spring break.Ursakta avsaknad av Svenska tecken har i Bangalore.

Vad blev skatter et c per vuxen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen