Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håll koll och se om det dyker upp platser. Alternativt kan ni säkert uppgradera med poäng vid incheckningen på NRT. Det brukar gå om ni ber snällt och det finns plats. Be att de kollar med flight eller station manager, vanliga agenter kan inte ta sådana beslut.

Har nu satt alerts via ExpertFlyer, släpper SAS fler än 2 platser per flight?

Jag tror bestämt att agent-rouletten gav vinst, för det är ingen ändring på sassalesinfo ang. att man inte får boka mixade klasser (Jag har själv dock svårt att förstå varför man inte skulle få det när man ändå får betala efter högsta klass)

Mvh
/NotRyan

Jag tror bestämt att agent-rouletten gav vinst, för det är ingen ändring på sassalesinfo ang. att man inte får boka mixade klasser (Jag har själv dock svårt att förstå varför man inte skulle få det när man ändå får betala efter högsta klass)

Mvh
/NotRyan

Jag skulle vilja påstå att det alltid gått om man accepterar att betala för den högsta klassen. Jag har åtminstone aldrig fått ett nej.

Jag skulle vilja påstå att det alltid gått om man accepterar att betala för den högsta klassen. Jag har åtminstone aldrig fått ett nej.
På vanliga bonusbokningar har det alltid gått bra för mig, vid användande av voucher har det alltid varit tvärnej. Var tvungen att byta en extra ut business hem till Chicago sist till ekonomi. Vill minnas att någon från SAS påstod att det var systemproblem som gjorde det omöjligt med mixade klasser vid användning av voucher. Men om någon nu fått igenom en sådan bokning borde det ju innebära att det inte finns några tekniska hinder för SAS att gömma sig bakom längre :p

Gnagde som attan i mig och kände mig nästan lurad för att jag "bara" fått ekonomi biljetter på hemresan med min voucher, ringde fru Harnos och förklarade läget, hittade nya datum som inte är optimala men fungerar, tillbaka till Tallinn och byta datum, inga problem men agenten blev väldigt förvånad när han såg summan 110.000EB på tidigare bokningen, ska inte gå enligt honom så uppenbart ett misstag av tidigare agent.
Sitter nu med business biljetter åt bägge hållen och den "rätta" känslan och lugnet har återkommit :)

Fick vouchern i början av juli och redan använt den för mig och fru Ghoose. Bokat vår-resa till EWR i C. Ringde norska numret och fick prata med en engelsktalande tjej som var sjukt snabb och löste exakt allt enligt önskemål. ;)

Även på 2-4-1 ? På "vanliga" awards är det ju tillåtet, men inte på 2-4-1 om man skall vara strikt...

Stämmer att det var vid 2-4-1 vouchern, det har fungerat så länge som du accepterat att poäng dras för den dyraste resan. Sedan kan det alltid vara så att man stöter på en okunnig i luren, dock bara att ringa igen. Erbjudandet har jag fått vid två tillfällen, 2011 och okt 2012. Okt 2012 så var det tom *A och LH. Jag bokade men ändrade sedan till SAS då skatterna var så höga + att jag hittade i eco extra. Nu är ju *A helt kört dock.

*Suck*, jag ringde precis Tallinn å får så dålig behandling att man känner sig matt efteråt. Kundservice är verkligen så ointresserad av att hjälpa till att det ter sig som att man ringer och stör.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen