Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har bara ett begränsat antal destinationer iom villkoren för 2-4-1 säger SAS destination. Mao USA, iad, ord, el ewr.

Tror fö du får tänka om kring "jul och nyår". Voucher gäller kalenderår och den dag du nått 150k. Mao går det inte att boka t.ex. 21 dec- 5 jan.

Så du säger att om jag handlat för 150k idan 2013-07-22 så räcker min voucher bara till 2012-12-31? Som jag förstått så ska den väl räcka ett år, alltså till 2013-07-22. Och då borde det väl gå bra att resa över jul/nyår?

Nej, det gäller inte bara USA utan samtliga SAS-destination: http://www.sas.se/resmal/Linjekarta/?WT.ac=start_footer_linjekarta

Så jag kan resa hela världen alltså?

Vacker

Ursäkta, jag som fått solsting, självklart gäller den ett år.

Jo, hela världens SAS-destinationer som du kan se på länken är ganska begränsat. Men självklart hindrar ingen dig från att boka vidare resa.

Last edited:
Ja verkligen surt, jag inväntar början på hösten. Har inte SAS ändrat så att man kan boka Plus så säger jag upp Amex kortet. Jag har haft kortet i 4 år nu och fördelarna med 2-4-1 har urvattnats allt eftersom.

Håller med om att möjligheten att nyttja 2-4-1 dit man vill är högst begränsad men den stora fördelen med AmEx-kortet annars som jag ser det är poängen man får för köp. Jag är ingen storspenderare men det blir ändå 60k EB-poäng per år som går att använda, till LH F t.ex. :D

Håller med om att möjligheten att nyttja 2-4-1 dit man vill är högst begränsad men den stora fördelen med AmEx-kortet annars som jag ser det är poängen man får för köp. Jag är ingen storspenderare men det blir ändå 60k EB-poäng per år som går att använda, till LH F t.ex. :D

Jo så sant, jag omsätter vanligtvis ca 250k/år så 50k poäng är ju aldrig fel. Men samtidigt så kostar det 1000 kr/år + att jag betalar >1000 kr i avgift/år för utländska köp. Tycker det är på gränsen nu i allafall att det lönar sig.

Jo så sant, jag omsätter vanligtvis ca 250k/år så 50k poäng är ju aldrig fel. Men samtidigt så kostar det 1000 kr/år + att jag betalar >1000 kr i avgift/år för utländska köp. Tycker det är på gränsen nu i allafall att det lönar sig.

Inför min förra årsavgift ringde jag upp och klagade lite (och sa att jag inte var så intresserad av att behålla kortet). Jag fick en voucher på Scandic för en övernattning i dubbelrum för två personer med frukost under förutsättning att jag stannade kvar som kund och pröjsade avgiften. Jag och tjejen använder den nu i sommar på Scandic Malmen (Grand Central var fullbokat), ett rum som skulle gå loss på 1 500 bagis annars. Så det tycker jag känns helt okej.

Och jo: apropå 2-4-1-vouchern bokade jag mig och tjejen till Chicago över kommande påsk tidigare i dag. Sex dagar, SK business båda hållen. Med tanke på förutsättningarna (ledig tid för många) tycker jag att det funkade helt okej. Det är dock tråkigt att det ska vara så rackarns svårt att hitta något till SFO. 100 000 poäng och 1 400 i avgifter från LLA kändes klart överkomligt.

Precis bokat min första AMEX 2-4-1 CPH-NRT lyckades få business dit men hem fanns det inget annat än ekonomi, försökte få henna att kolla om det går att släppa extra säten eller placera sig i kö men icke, ville inte ens försöka, däremot så var det inga problem att mixa klasser och betala för klass man åker så i mitt fall bussiness dit och ekonomi hem blev 110.000EB (2 biljetter), frågade om Plus men kunde inte erbjudas som klass.
Mixade känslor, klart glad att jag fick just dom dagarna vi kan åka men besviken på ekonomi platser hem...

Last edited:
Precis bokat min första AMEX 2-4-1 CPH-NRT lyckades få business dit men hem fanns det inget annat än ekonomi, försökte få henna att kolla om det går att släppa extra säten eller placera sig i kö men icke, ville inte ens försöka, däremot så var det inga problem att mixa klasser och betala för klass man åker så i mitt fall bussiness dit och ekonomi hem blev 110.000EB, frågade om Plus men kunde inte erbjudas som klass.
Mixade känslor, klart glad att jag fick just dom dagarna vi kan åka men besviken på ekonomi platser hem...

Håll koll och se om det dyker upp platser. Alternativt kan ni säkert uppgradera med poäng vid incheckningen på NRT. Det brukar gå om ni ber snällt och det finns plats. Be att de kollar med flight eller station manager, vanliga agenter kan inte ta sådana beslut.

Precis bokat min första AMEX 2-4-1 CPH-NRT lyckades få business dit men hem fanns det inget annat än ekonomi, försökte få henna att kolla om det går att släppa extra säten eller placera sig i kö men icke, ville inte ens försöka, däremot så var det inga problem att mixa klasser och betala för klass man åker så i mitt fall bussiness dit och ekonomi hem blev 110.000EB, frågade om Plus men kunde inte erbjudas som klass.

Grattis till bokningen. Det var ju goda nyheter att det gick att mixa klasser, det har det ju varit tvärnej på tidigare. Var det vanliga Tallinn-bokningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen