Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt hon jag pratade med på kundtjänst skulle skatter och avgifter bli ca 4000kr för en person KRN-SFO (vet inte vilken routing) i business med *A. KRN-ARN-OSL-EWR i business med SK kostar mig 560kr.

Enligt hon jag pratade med på kundtjänst skulle skatter och avgifter bli ca 4000kr för en person KRN-SFO (vet inte vilken routing) i business med *A. KRN-ARN-OSL-EWR i business med SK kostar mig 560kr.

Då är det alltså möjligt enligt 2 personer (vi kanske pratade med samma) att boka *A till SFO på sin 2-4-1.
Hon jag pratade med trodde att skatter och avgifter skulle bli omkring 3000 kronor (tittade aldrig upp någon routing), det var som sagt bara en uppskattning på ett ungefär. Fortfarande en helt ok deal enligt mig att komma till SFO i C för 2 personer för 8000 kronor plus 100k EB-poäng.

Då är det alltså möjligt enligt 2 personer (vi kanske pratade med samma) att boka *A till SFO på sin 2-4-1.
Hon jag pratade med trodde att skatter och avgifter skulle bli omkring 3000 kronor (tittade aldrig upp någon routing), det var som sagt bara en uppskattning på ett ungefär. Fortfarande en helt ok deal enligt mig att komma till SFO i C för 2 personer för 8000 kronor plus 100k EB-poäng.

110k EB-poäng borde det bli för * award. Men jag håller med om att det är helt ok, särskilt om man bokar * bolag med finare C-kabin än vad SAS har.

110k EB-poäng borde det bli för * award. Men jag håller med om att det är helt ok, särskilt om man bokar * bolag med finare C-kabin än vad SAS har.

Inte så säker på det, jag bokar ju en SAS Award med min 2-4-1, men iom att SAS inte erbjuder några bonusplatser så får man istället åka med *A. Då borde det fortfarande vara 100k och inte 110k.
Inte för att det spelar någon roll om det är 110k eller 100k, inget jag kommer ta en diskussion om, man får vara glad att det är möjligt att flyga till SFO med *A.

Last edited:
Jag ringer nästa vecka för en 2-4-1 SFO bokning med *A och kommer rapportera här, om det är 100 el. 110k som gäller, och om de debitarar YQ på UA el. AC flygningar (någon på FT har rapporterat att de inte gör det).

Last edited:
Det är 100K Euro Bonus (C - dvs Business Class) poäng till SFO om man flyger med SK metal, men sedan om det blir *A så vete katten vad som händer.

Pratade med EB-supporten i Tallinn igen.
Fick prata med en kille som kontrollerade vad som gällde för *A till SFO. Det är för närvarande möjligt var svaret jag fick.
Flyga till SFO på *A tar de 100k poäng för
Att flyga ARN-LHR-SFO med UA över atlanten kostar dock 5600 i avgifter/skatter per person i C. Bränsletillägget var nästan 4500 av den summan.
Han jag pratade med sa att LX brukade ha låga bränsletillägg, om man kan hitta C hos dom tittade vi dock inte.

På *A bokning kan man inte göra namnändring i efterhand, osäker på om man kunde göra någon ändring utan att man var tvungen att avboka och boka igen.

Är det någon som vet hur man hittar lägsta priset för bränsletilläg, vilken strategi ska man använda, flyga till östkusten och byta? Åka via Kanada? Åka direkt från europa till västkusten (dock inte via London för det var dyrt)?

Det ska vara möjligt att åka LH A380 till SFO, dock hittade han bara Economy när vi sökte på ett intervall på 2 veckor.

Att flyga ARN-LHR-SFO med UA över atlanten kostar dock 5600 i avgifter/skatter per person i C. Bränsletillägget var nästan 4500 av den summan.
Han jag pratade med sa att LX brukade ha låga bränsletillägg, om man kan hitta C hos dom tittade vi dock inte.

<snip>

Är det någon som vet hur man hittar lägsta priset för bränsletilläg, vilken strategi ska man använda, flyga till östkusten och byta? Åka via Kanada? Åka direkt från europa till västkusten (dock inte via London för det var dyrt)?

Bränsletilläggen är tämligen godtyckliga då flygbolagen sätter dessa själva och kan variera väldigt brett mellan fares så det gäller bara att jaga fram en flight som har så pass stor base fare ch så lite YR/YQ som möjligt

Undvik att routa via LHR som har höga avgifter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen