Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta låter ju riktigt bra. Har letat efter EB-platser för 2 vuxna och ett barn Cph-SFO ett bra tag nu. Bokade till och med Amsterdam för att inte bli av med vouchern... Jag har nu försökt tänka men inte riktigt lyckats ;). Om det nu funkar på *A, hur många poäng skulle det bli för oss tre Cph-SFO med 2-4-1 (antar vi får rikta in oss på ec med tanke på att vi behöver tre platser)?

Detta låter ju riktigt bra. Har letat efter EB-platser för 2 vuxna och ett barn Cph-SFO ett bra tag nu. Bokade till och med Amsterdam för att inte bli av med vouchern... Jag har nu försökt tänka men inte riktigt lyckats ;). Om det nu funkar på *A, hur många poäng skulle det bli för oss tre Cph-SFO med 2-4-1 (antar vi får rikta in oss på ec med tanke på att vi behöver tre platser)?

Utan att ha tittat upp vad economy kostar men jag har för mig att det är 60k till USA.
Priset blir väl då 60+(60-60)+60=120k, eller är det billigare för barn?

Det som kan vara bra att veta är att man får betala för skatter mm om man bokar med *A istället för SK.
Ingen aning om vad de ligger på till SFO, men någon tusenlapp lär det väl bli i alla fall. Fortfarande en bra deal om det går att boka.

Jag är inte hundra men jag misstänker att man inte kan ändra namnet av passagerare om bonusresan består av andra Star Alliance flygbolags flygningar.

Utan att ha tittat upp vad economy kostar men jag har för mig att det är 60k till USA.
Priset blir väl då 60+(60-60)+60=120k, eller är det billigare för barn?
Ja, barn är 50%. Siffrorna ovan är ju för SAS, och jag antar att utnyttjar man 2-4-1 på ett annat bolag så kostar det fler poäng?! Jag har inte möjlighet att kolla award chart nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen