Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Är det möjligt att åka i en klass på utresan och en annan på hemresan när man bokar med hjälp av vouchern? Funkar det om man är villiga att betala för den högre klassen i båda riktningarna men man accepterar en lägre klass i en av riktningarna.

Det är inte möjligt att mixa som i en vanlig EB-bokning. Vet inte om man får boka Business och åka t ex Economy Extra. Ring och fråga, det kostar inget att fråga...

Hej!

Är det möjligt att åka i en klass på utresan och en annan på hemresan när man bokar med hjälp av vouchern? Funkar det om man är villiga att betala för den högre klassen i båda riktningarna men man accepterar en lägre klass i en av riktningarna.

Nej, det står tydligt i det utskick du får som berättar att du är berättigad till voucher. Många här har dessutom försökt att trixa med detta utan framgång.

Hittar inga bonusresor till SFO... Kanske man skulle boka en till EWR medans det finns att få tag på.

Vad kostar det att boka om en bonusresa som man har med 2-4-1 vouchern? Om det skulle dyka upp något senare menar jag.

Någon som vet om problemet med att betala med AMEX gäller även när man ringer SAS, eller om det bara är på webben det inte fungerar.

/LinuxSam

Någon som vet om problemet med att betala med AMEX gäller även när man ringer SAS, eller om det bara är på webben det inte fungerar.

Har jag missat något? Jag har betalat alla mina SAS-biljetter med mitt AmEx och i princip alla har bokats via webben. Senast jag betalade hos dem med AmEx var när jag bokade min Lounge-run-biljett.

Jag frågade SAS, och problemen att betala med AMEX är inte bara på webben utan även om man ringer SAS. Undrar hur det fungerar om jag ska boka en 2-4-1. Kan man ta skatter och avgifter på ett annat kort? (SAS MC) och vill man det? inga stora pengar men täcker MCs reseförsäkring resan... AMEX har ju sagt att de täcker även bonusresor om det är betalt med AMEX. Detta tål att kluras på...

Har haft i flera dagar. Det står på deras hemsida (både svenska och engelska) och det finns någon tråd här på forumet om det också.

/LinuxSam

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen