Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Logiskt sett är det korrekt:
-50% + (-50%)= -100%
Om man klassar 2-4-1 som ingen kampanj eller erbjudande utan ett förmån som tack för att man har ett AMEX kort då borde det ju funka. Men av jättekonstiga anledningar följer inte affärsvärlden alla logiska lagar och regler utan har sina egna och därför genereras vinst. :p

stewigriffin:101233 skrev:
Logiskt sett är det korrekt: -50% + (-50%)= -100%

Eller kanske snarare 50% * 50% = 25% av poängpriset?
Men åter igen, det känns spontant som ett större uppdrag med agentroulett om det ska funka. Kör på och rapportera utfall. :)

Logiskt sett är det korrekt:
-50% + (-50%)= -100%
Om man klassar 2-4-1 som ingen kampanj eller erbjudande utan ett förmån som tack för att man har ett AMEX kort då borde det ju funka. Men av jättekonstiga anledningar följer inte affärsvärlden alla logiska lagar och regler utan har sina egna och därför genereras vinst. :p

Om man inte behöver göra en egeninsats i form av poäng så blir ju förmånen potentiellt oändlig om det inte finns ett maxtak för hur omfattande resa man får boka. Det verkar ju inte logiskt, åtminstone inte affärsmässigt.

Med den ökade kapaciteten på longhaul tycker jag att SAS kan vaska fram fler award i C ! Idag är det väldigt svårt att nyttja sin 2-4-1 på ett bra sätt tycker jag

Med den ökade kapaciteten på longhaul tycker jag att SAS kan vaska fram fler award i C ! Idag är det väldigt svårt att nyttja sin 2-4-1 på ett bra sätt tycker jag

Det har påpekats ett par ggr men det ser osannolikt ut att någon ändring kommer att ske på detta. Det skulle vara intressant att se vilken beläggning SAS har i C generellt på sina long hauls.

Om jag avbokar min 2 för 1 resa, kan jag då boka en ny 2 för 1 resa (återanvända voucher koden) eller får jag "bara" de använda poängen tillbaka?

Hej!

Är det möjligt att åka i en klass på utresan och en annan på hemresan när man bokar med hjälp av vouchern? Funkar det om man är villiga att betala för den högre klassen i båda riktningarna men man accepterar en lägre klass i en av riktningarna.

Jag var nyfiken på San Francisco, men det var bara att glömma med 2-4-1. Bokade däremot Peking i sommar, har förvisso varit där nyligen men därifrån kan man ta ett skutt till Seoul några dagar. Varken jag eller min hustru har varit i Korea så det kan bli kul. Såg att Asiana är Star Alliance. Nån på BC som har erfarenhet av Asiana?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen