Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
I artikeln på SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus - BusinessClass.se går det bl a att läsa:

Redan vid årsskiftet är dock planen att införa möjligheten att boka Amex 2-4-1-resor online, dock än så länge endast på SAS egna flygningar. Det finns för övrigt inga planer på att ändra struktur, intjäning eller förmåner för de nya Amexkorten.

Är det någon som vet mer om detta? Ska det tolkas som att det fr o m 1/1 2015 finns en funktion på sas.se?

Kan inte se att ämnet avhandlats i tidigare inlägg, varken i denna eller andra trådar. Länka gärna dit om jag missat något inlägg.


Det ska tolkas på samma sätt som det här uttalandet

Från en artikel Publicerad 2013-01-24 07:00

BusinessClass: Varför går det inte att söka bonusresor efter bokningsklass på SAS hemsida?
Wassborn: För många kunder är inte detta ett problem men vi vet att en viss målgrupp ser detta som ett stort problem. Vi har beställt en förändring av bokningssidorna som inte bör vara svårt att implementera. Vi meddelar er så fort det blir klart.

Intervju: Martin Wassborn på SAS EuroBonus - BusinessClass.se
 
Jag har nu tänkt att boka min första poängresa med 2-4-1 rabatt där jag tänkt åka till Bali i Business Class. Jag har tidigare hört att man skall vara ute i god tid för att boka poängresorna, hur är det nu när man kan boka med andra Star Alliancebolag? Är det tok för sent att boka in en resa i månadsskiftet mars/april?
Finns det några andra tips man bör tänka på när man ringer och bokar? Jag har hört att de skall vara lite krångliga?

Tips för bokning mottages gärna.
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att det är lite sent, men man vet aldrig. Det släpps platser lite då och då, så har du tur så kan det gå. Använd ANA's websidor för att leta platser och när du hittat några som passar så ringer du SAS. Svårare än så är det egentligen inte.
 
Jag har ju norska SAS EB Platinum kortet och de har varit väldigt sega med att ställa ut årets voucher (passerade gränsen på november fakturan) och enligt kundtjänst kommer jag inte få den förrän i Januari. Bokade idag två award till SFO i C och håller tummarna för att de låter mig applicera voucherna när den kommer. I annat fall blir det väl till att avboka och hitta någon annan resa när jag har vouchern ;)

Någon som har någon erfarenhet med att få en 2-4-1 applicerad i efterhand i Norge?

Befinner mig själv i Norge och lyckades i dag applicera en försenad voucher till en befintlig bokning (dock bokad på samma linje i december förra året och det är en svensk voucher). Verkar som det är samma ställe man kommer till så man borde ju tycka att det skulle vara samma regler men men skulle iof inte förvåna om detta är ytterligare ett tillfälle där Sverige och Norge skiljer sig ;)
 

agehall

Medlem
Norska och Svenska AmEx-vouchers har haft helt olika regeler. Nu är de väl mer likartade, men det är två helt olika produkter från två olika företag, så man ska akta sig för att blanda ihop dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen