Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ghoose

Medlem
Jag har ju norska SAS EB Platinum kortet och de har varit väldigt sega med att ställa ut årets voucher (passerade gränsen på november fakturan) och enligt kundtjänst kommer jag inte få den förrän i Januari. Bokade idag två award till SFO i C och håller tummarna för att de låter mig applicera voucherna när den kommer. I annat fall blir det väl till att avboka och hitta någon annan resa när jag har vouchern ;)

Någon som har någon erfarenhet med att få en 2-4-1 applicerad i efterhand i Norge?
 

karlfr

Ny medlem
I artikeln på SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus - BusinessClass.se går det bl a att läsa:

Redan vid årsskiftet är dock planen att införa möjligheten att boka Amex 2-4-1-resor online, dock än så länge endast på SAS egna flygningar. Det finns för övrigt inga planer på att ändra struktur, intjäning eller förmåner för de nya Amexkorten.

Är det någon som vet mer om detta? Ska det tolkas som att det fr o m 1/1 2015 finns en funktion på sas.se?

Kan inte se att ämnet avhandlats i tidigare inlägg, varken i denna eller andra trådar. Länka gärna dit om jag missat något inlägg.
 

agehall

Medlem
I artikeln på SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus - BusinessClass.se går det bl a att läsa:

Redan vid årsskiftet är dock planen att införa möjligheten att boka Amex 2-4-1-resor online, dock än så länge endast på SAS egna flygningar. Det finns för övrigt inga planer på att ändra struktur, intjäning eller förmåner för de nya Amexkorten.

Är det någon som vet mer om detta? Ska det tolkas som att det fr o m 1/1 2015 finns en funktion på sas.se?

Kan inte se att ämnet avhandlats i tidigare inlägg, varken i denna eller andra trådar. Länka gärna dit om jag missat något inlägg.

Det måste bli en form av ny funktion. Tyvärr står det inte till vilket årsskifte som förändringen kommer att ske, så håll inte andan...
 

JacobGBG

Medlem
Fick bekräftat att elite voucher 2 är klar (300k) så nu får man planera en resa till 2015 :D

Grattis! Blir spännande att se hur denna nya feature artar sig med SAS och vilka kreativa rutter som kommer dyka upp.

Själv är jag för tillfället på 220k spend så det blir nog inget på samma nivå i år dessvärre.
 

Henrik_B

Medlem
Ser att det efter årsskiftet står så här i 2-4-1-rutan på amex site:

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN
Ett fel har uppstått. Online Services har inte kunnat genomföra din begäran. Vänligen använd din webbläsares tillbakaknapp eller försök igen om ett par minuter. Vi ber om ursäkt för eventuella problem som detta kan skapa för dig.

Ser ni samma sak?
 

mha321

Medlem
Ser att det efter årsskiftet står så här i 2-4-1-rutan på amex site:

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN
Ett fel har uppstått. Online Services har inte kunnat genomföra din begäran. Vänligen använd din webbläsares tillbakaknapp eller försök igen om ett par minuter. Vi ber om ursäkt för eventuella problem som detta kan skapa för dig.

Ser ni samma sak?

Japp. Noterade inte att det hände precis vid årsskiftet (går ju inte in varje dag), men den fungerade någon gång runt jul. Kommer säkert igång igen när deras IT-folk är tillbaks från julsemestern :)
 

fcx

Medlem
Ser att det efter årsskiftet står så här i 2-4-1-rutan på amex site:

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN
Ett fel har uppstått. Online Services har inte kunnat genomföra din begäran. Vänligen använd din webbläsares tillbakaknapp eller försök igen om ett par minuter. Vi ber om ursäkt för eventuella problem som detta kan skapa för dig.

Ser ni samma sak?

Det har varit så av och till i några månader. Man får ringa Amex om man vill veta årets spend.
 

joa

Medlem
Läste förut att man skulle kunna boka 2-4-1 själv via webben. Någon som vet när det är på gång?
Och blir det på SAS vanliga hemsida eller någon annan?
 

palmen

Moderator
Läste förut att man skulle kunna boka 2-4-1 själv via webben. Någon som vet när det är på gång?
Och blir det på SAS vanliga hemsida eller någon annan?
Det får vi nog reda på snart, ingen info har kommit ännu vad jag sett. Var väl i början på året och det har varit 3 "helgdagar" hittills i år så ingen större risk att det kommer de närmsta dagarna heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen