Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mrs T

Medlem
Om jag bokar en 2-4-1-biljett till någon destination i USA och den ena av de två som ska resa inte använder utresebiljetten - kommer hemresebiljetten avbokas då? Har hört att andra flygbolag (Finnair) gör så men vet inte hur det funkar på SAS och med bonusbiljetter. Vet någon här? Mitt res-sällskap kommer redan befinna sig i USA men vi vill gärna ha sällskap på hemvägen.
 

palmen

Moderator
Om jag bokar en 2-4-1-biljett till någon destination i USA och den ena av de två som ska resa inte använder utresebiljetten - kommer hemresebiljetten avbokas då? Har hört att andra flygbolag (Finnair) gör så men vet inte hur det funkar på SAS och med bonusbiljetter. Vet någon här? Mitt res-sällskap kommer redan befinna sig i USA men vi vill gärna ha sällskap på hemvägen.
Utan att veta så tror jag nog att biljetten brinner inne då för din medresenär.
Det har dock rapporterats om att en del SAS-biljetter bokas som enkelresor, vet dock inte om det gäller bonusbiljetter men tror inte det.
 

fcx

Medlem
Om jag bokar en 2-4-1-biljett till någon destination i USA och den ena av de två som ska resa inte använder utresebiljetten - kommer hemresebiljetten avbokas då? Har hört att andra flygbolag (Finnair) gör så men vet inte hur det funkar på SAS och med bonusbiljetter. Vet någon här? Mitt res-sällskap kommer redan befinna sig i USA men vi vill gärna ha sällskap på hemvägen.

Utgå från att den blir avbokad.

Att boka ToR för en person och enkel för person två gör inte så stor skillnad i poänguttag.

Två pers ToR (i busines): 100000 * 2 * 0,5 = 100000 poäng
En pers ToR, en pers enkel: 100000 * 0,5 + 100000 * 0,6 = 110000 poäng
 

Thornado

Medlem
Utgå från att den blir avbokad.

Att boka ToR för en person och enkel för person två gör inte så stor skillnad i poänguttag.

Två pers ToR (i busines): 100000 * 2 * 0,5 = 100000 poäng
En pers ToR, en pers enkel: 100000 * 0,5 + 100000 * 0,6 = 110000 poäng

Andra alternativet (en ToR+en enkel) borde väl dessutom medföra lägre skatter/avgifter?
 

Rasmus.H

Medlem
Är det möjligt att applicera 2-4-1 på dels en tor, dels en enkel? Jag har själv funderat på samma lösning men utgått ifrån att det är två olika bokningar och 2-4-1 endast kan användas på en bokning. Någon som har testat?
 

RickardG

Medlem
Är det möjligt att applicera 2-4-1 på dels en tor, dels en enkel? Jag har själv funderat på samma lösning men utgått ifrån att det är två olika bokningar och 2-4-1 endast kan användas på en bokning. Någon som har testat?
Jag har testat och det går inte. Testade iofs inte med HUACA, men enilgt reglerna ska det inte gå heller.
 

Immelman

Medlem
Jag tänkte använda en 2-4-1 för att boka en resa Stockholm-Anchorage - vad är den smakligaste varianten där, finns det ngn chans att tex flyga Lufthansa first class eller är det SAS via Chicago som gäller tro? Måste åka någon gång mellan 16-23 januari i typ två veckor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen