Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ghoose

Medlem
Såg att någon ställt frågan men den verkar inte besvarad.

Vad gäller med Ethiad och EB award. Någon som testat att boka F?

Skulle gärna vilja prova deras F produkt ;)
 
Fick ett nyhetsbrec av SAS idag där det stod att har man sas amex classic card räcker det med 100.000:- per år för att få en 2-4-1-voucher, hur kan det komma sig att det är lägre gräns där än premium eller elite card?
 

Dr. Miles

Expert
Såg att någon ställt frågan men den verkar inte besvarad.

Vad gäller med Ethiad och EB award. Någon som testat att boka F?

Skulle gärna vilja prova deras F produkt ;)
Det gäller endast på SAS och Star Alliance = gäller inte för award med Etihad Airways flygningar.
Du kan läsa detaljerad info på American Express webbsida.
American Express skrev:
Handlar du med Kortet för 150 000 kr på ett kalenderår får du 50 % poängrabatt på en EuroBonus-resa för upp till två personer med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance3.

American Express skrev:
3
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. När du som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, årsavgift för Kortet, tillkommande hanteringsavgifter och liknande avgifter, återdebiterade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning ger ej EuroBonus Extrapoäng.
SAS EuroBonus American Express Elite Card | Amex
 

stoffe87

Medlem
Hej,
Jag är ny på det här med 2-4-1. Men jag har en voucher med AMEX och en med British airways VISA. Kan jag åka med Den ena vouchern åt ena hållet och den andra vouchern hem? Dvs British Airways first till Hong Kong och sedan Lufthansa first hem?
 

Alf

Medlem
Hej,
Jag är ny på det här med 2-4-1. Men jag har en voucher med AMEX och en med British airways VISA. Kan jag åka med Den ena vouchern åt ena hållet och den andra vouchern hem? Dvs British Airways first till Hong Kong och sedan Lufthansa first hem?

Med BA är det inga problem. Med Eurobonus och SAS kan man också ta en enkelresa. Den kostar 60% av tor priset. Jag förmodar att det är samma om du tar en LH flight.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen