Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte använda en 2-4-1 för att boka en resa Stockholm-Anchorage - vad är den smakligaste varianten där, finns det ngn chans att tex flyga Lufthansa first class eller är det SAS via Chicago som gäller tro? Måste åka någon gång mellan 16-23 januari i typ två veckor
Så länge du hittar platser så går det absolut att flyga Lufthansa. Det borde finnas ganska många möjliga connections i Nordamerika. Eurobonus biljetterna är inte begränsade av bara de connections som listas på SAS.se, codeshare, osv utan funkar med alla star biljetter så länge tiden funkar och det finns bonusplatser.

First, däremot, kan bokas max 2 veckor före avgång. Rekommendationen är att boka i Business och sedan boka om ifall First dyker upp. Det är ju inte säkert att det gör det och risken är stor att det inte finns några biljetter alls kvar två veckor innan annars..

OK, tack! Är de hjälpsamma på bokningen eller bör man veta exakt hur man vill flyga?
Definitionsfråga. Ibland försöker de definitivt vara hjälpsamma, men de förstår ofta inte att man kanske inte vill flyga absolut kortast väg varje gång...

Absolut bäst om man har kollat upp i förväg och vet exakt vad man vill ha.

Hepp så var det bokat med LH Business. Så gäller det alltså att vara på hugget två veckor innan avresa för att se om det går att få till First?

Hepp så var det bokat med LH Business. Så gäller det alltså att vara på hugget två veckor innan avresa för att se om det går att få till First?
Du får titta dagligen från 14 dagar innan om det dyker upp F platser. Du behöver inte hålla dig till samma flight du bokat nu, går att flyga via andra destinationer i USA. Dyker någon F upp är det bara boka om och se till att ha kollat connections också

Just nu är bokningen ARN-FRA-SEA. Det visade sig omöjlig med award till Anchorage, så antingen flyger vi vidare med betald biljett, eller så tar vi Alaska nästa år (när jag dessutom kan åka lite senare på säsongen så det är lite ljusare). Isf blir det två veckor drygt med åkning i Klippiga Bergen, det kan man stå ut med till nöds. Och isf kanske vi ändrar till Vancouver för enklare immigration och slippa en gränsöverfart med bil. Beror lite på om det finns något i F också när vi kommer närmare i tiden.

Ska du upp till Alaska med en award så får du nog kolla exakt hur United flyger för dit och sedan anpassa ditt byte i lower-48 efter detta.

När har du annars tänkt att åka och vart hade du tänkt åka i Alaska? Jag har själv bott där och det finns flera här på forumet som varit där och kan ge bra tips på vad man ska se och göra (helst i en egen tråd dock!)...

Heads up: Tallinn verkar ha problem med återbetalning av avbokade resor. Mina senaste två har jag fått ringa ytterligare en gång efter ett par veckor, "technical problems" säger kundtjänst och direkt efter har jag fått refund notice på mailen.

Så håll koll på att ni får refund notice annars kan det dröja.

Just nu är bokningen ARN-FRA-SEA. Det visade sig omöjlig med award till Anchorage, så antingen flyger vi vidare med betald biljett, eller så tar vi Alaska nästa år (när jag dessutom kan åka lite senare på säsongen så det är lite ljusare). Isf blir det två veckor drygt med åkning i Klippiga Bergen, det kan man stå ut med till nöds. Och isf kanske vi ändrar till Vancouver för enklare immigration och slippa en gränsöverfart med bil. Beror lite på om det finns något i F också när vi kommer närmare i tiden.
Lufthansa har väl inte ens First till Seattle längre, inte heller Vancouver tror jag har First-kabin längre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen