Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Salvete omnes,

Första post, så ber om överseende (försökt läsa upp så mycket jag kan innan).

Sitter försöker planera vinter/vår resa.
Just nu har vi siktat in oss på Maldiverna och tänkte bränna poäng på F (om det går...) med 2-4-1 voucher.
Ner och bo på norra öarna, segla och lära oss surfa igen... Så inga lyx-hotell den här gången.

Från Stockholm (ARN) till Maldiverna (MLE) så kan jag se tre dessa olika *A rutterna:
Austrian (ARN-VIE-MLE)
Turkish Airlines (ARN-IST-MLE)
Lufthansa (ARN-FRA-MLE)
SAS & Lufthansa (ARN-FRA-MLE)

Provat att söka en del på united för slutet av feb och början mars (Flight Search Results | United Airlines
Men det är beklämmande tomt i First Class kolumnen.

Är det för att jag är ute i för god tid eller söker jag på fel ställe?

Salvete omnes,

Första post, så ber om överseende (försökt läsa upp så mycket jag kan innan).

Sitter försöker planera vinter/vår resa.
Just nu har vi siktat in oss på Maldiverna och tänkte bränna poäng på F (om det går...) med 2-4-1 voucher.
Ner och bo på norra öarna, segla och lära oss surfa igen... Så inga lyx-hotell den här gången.

Från Stockholm (ARN) till Maldiverna (MLE) så kan jag se tre dessa olika *A rutterna:
Austrian (ARN-VIE-MLE)
Turkish Airlines (ARN-IST-MLE)
Lufthansa (ARN-FRA-MLE)
SAS & Lufthansa (ARN-FRA-MLE)

Provat att söka en del på united för slutet av feb och början mars (Flight Search Results | United Airlines
Men det är beklämmande tomt i First Class kolumnen.

Du säker på rätt ställe, men för tidigt. Den enda möjligheten att flyga First är FRA-MLE, eftersom varken Austrian eller Turkish har First.

FRA-MLE går att boka tidigast 14 dagar före avresa (och det är inte alls säkert att det kommer några platser).

Du säker på rätt ställe, men för tidigt. Den enda möjligheten att flyga First är FRA-MLE, eftersom varken Austrian eller Turkish har First.

FRA-MLE går att boka tidigast 14 dagar före avresa (och det är inte alls säkert att det kommer några platser).

Vid närmare kontroll. Lufthansa har inte heller First till MLE...

Välkommen hit @Vise!

Så inga lyx-hotell den här gången.

OT: Finns det några sådana hotell på Maldiverna? Och då tänker jag främst på icke-lyx-hotell i meningen billiga hotell?

Jag tror tvärt om - du är nästan sent ute. Du ligger dryga 3 månader framåt och söker, det är på tok för lite. Så här nära inpå, när det fortfarande är någon slags högsäsong är svårt. Då får du istället vänta tills veckan innan och hoppas på att det öppnas upp platser. Annars är det snarare 6-9 månader ut som jag tycker verkar vara en sweetspot för att söka awards.

@fcx , hur får man fram vilka rutter som det finns/inte finns first på?

@agehall, Tack!
Ja på de norra öarna har du lite mer bohemer, surf-hotell och några AirBnB alternativ finns där :)
Några specifika bolag som du märkt lägger ut biljetter 6-9 mån innan?

@fcx , hur får man fram vilka rutter som det finns/inte finns first på?

@agehall, Tack!
Ja på de norra öarna har du lite mer bohemer, surf-hotell och några AirBnB alternativ finns där :)
Några specifika bolag som du märkt lägger ut biljetter 6-9 mån innan?

Enklaste är att titta på respektive flygbolags hemsida om det går att köpa betalda biljetter.

Jag har 2 vouchers och ca 200 K poäng och vill utnyttja dem till något kul. Men när jag söker på "boka bonusresa" på SAS-sidan är det väldigt dåligt utbud om man bara vill använda poäng. Vill man åka till Tokyo finns det inga utresor i mars och inga återresor i april. Finns det någon annanstans man kan hitta resor eller är det detta magra utbud som gäller? Eller måste man vara ute i lång tid i förväg? Hur tidigt släpps biljetter?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen