Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Förmodligen dum fråga, men jag gissar att samma avbokningsvillkor för Eurobonus och 4-2-1 gäller om man bokar via SAS partner awards?
Vet inte om jag tolkat frågan rätt men skillnaden är väl avbokningsavgiften tror jag, för SAS awards är det 750kr för USA/Asien medan för Skyteam kostar det 400-450kr genom partner bokningsavgiften som man inte får tillbaka. Så har jag tolkat det i alla fall, det var ju ombokningsavgiften som höjdes bara för partner-awards.

Har idag Sas Amex Elite och 2 st oanvända 2-4-1 voucher som går ut 2026-12-31. Funderar på att byta till Amex Platinum. Någon som vet om 2-4-1 voucherna försvinner direkt när man byter till Platinum och avslutar Elite? Eller om jag har dem kvar giltighetstiden ut?

Har idag Sas Amex Elite och 2 st oanvända 2-4-1 voucher som går ut 2026-12-31. Funderar på att byta till Amex Platinum. Någon som vet om 2-4-1 voucherna försvinner direkt när man byter till Platinum och avslutar Elite? Eller om jag har dem kvar giltighetstiden ut?
De fortsätter vara giltiga. Du kan se det som att intjänade vouchers är mellan dig och SAS, inte mellan dig och Amex.

Se även:

Toppen