Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Nu vill jag inte vara den. Vi är många som har/haft voucher som hinner gå ut pga att tiden att resa inte finns. Men men voucher du fick vaska gick egentligen ut 241231 och du fick den någon gång under 2023. Så jag tycker faktisk SAS har varit generösa, det är inte försvar angående deras websida eller kundtjänst.
Diamond kundtjänst har i stort sätt alltid hjälp mig ganska snabbt och även mina bokningar sen 2014.

Ja, verkligen. Jag förstod inte riktigt varför dessa förlängdes i år och blev ganska förvånad när jag såg att jag hade vouchers kvar som jag trodde brunnit inne vid årsskiftet....

Man bör komma ihåg att "förr i tiden" så kunde man bara få en voucher per år, den kunde bara användas för SAS-resor, och giltighetstiden var ett år från och med det datum den triggades (så folk spenderade typ 149kSEK på sitt Amex och flyttade sen all sin spend till Mastercard eller Diners) antingen tills man behövde använda vouchern eller till slutet av december för att ge längsta möjliga giltighetstid på vouchern. (och givetvis inga statuspoäng)
Förvisso så var ju kostnaden för det kortet avsevärt lägre än ett Elite-kort, men ändå...
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
Fick 3 månader ny voucher när det hände mig för drygt 1 månad sedan. Men det krävdes en kompetent agent och otaliga försök att komma till en agent som förstod problemet och kunde se till att det åtgärdades under samtalet via någon backend funktion.
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
Verkar vara nämnda tre månader. Han jag pratade med var trevlig och hjälpsam (öppnade med välkommen till ”premiumsupport”, kanske standard nu men första gången för mig) men han var tvungen att kolla med kollega så kan hända att det blir annorlunda nästa gång.
Nu till verkliga problemet… att hitta ny resa… börjat titta så smått men måste få klaga av mig. SERIÖST!!! Funderar allvarligt på att lägga ner, är inte alls lika om och kring mig sen Skyteam men som det är nu finns det öht ingen anledning att jag skall lägga pengarna och tiden jag gör för att maxa intjäning.
 
Fick 3 månader ny voucher när det hände mig för drygt 1 månad sedan. Men det krävdes en kompetent agent och otaliga försök att komma till en agent som förstod problemet och kunde se till att det åtgärdades under samtalet via någon backend funktion.
Verkar vara nämnda tre månader. Han jag pratade med var trevlig och hjälpsam (öppnade med välkommen till ”premiumsupport”, kanske standard nu men första gången för mig) men han var tvungen att kolla med kollega så kan hända att det blir annorlunda nästa gång.
Hur är det med svarstiden på sådana här ändringar egentligen? Gäller alltså en ändring på över ett dygn på en resa i augusti. De hävdar att jag godkände ändringen i februari, något jag vet att jag inte gjorde, och att min voucher därmed är förbrukad eftersom den gått ut. Skrev tex här i april så var väl runt då jag fick reda på det.
Jag har inte godkänt något men inte heller avbokat. Nu hade jag äntligen hittat något och ringde därför in för att ”boka om”. Något de menar jag inte har rätt till utan använda ny voucher eftersom jag ”godkänt” ändringen i februari. HUACA? Har de tightat till tolkningen på att svara, har aldrig upplevt några problem tidigare i liknande fall, iof inte alltid voucher inblandad men ändå.
Trist att bränna en voucher men inte hela världen med tanke på hur svårt det är att hitta något.
 
Har det inte länge varit att inget svar på 14 dagar tolkas som att man godkänner ändring
Brukar ju stå så ibland men det förutsätter ju att man får reda på det. De har väl säkert varit väldigt förlåtande just för att det ofta strular men undrar också om det inte bara är något de själva hittat på för att folk skall få arslet ur och att man egentligen har mer ”rättigheter” men visst stöter man på en paragrafryttare så… i detta fall drog jag ju dessutom en fuling eftersom jag väntat men å andra sidan tycker jag två veckor är tight om tid för att hitta en alternativ lösning. Spelar såklart mindre roll om det är ARN-CPH man skall planera om men i detta fall var det en open jaw Kenya, Burundi med allt vad det skulle innebära att styra om safari, flyg emellan osv. Tycker även att de i detta fall även gör att man håller på platser. Finns nu ingen anledning för mig att boka av förrän sista sekund. Kan lika gärna hålla i bokningen och hoppas på att det blir ytterligare ändring/strul som berättigar avbokning… jaja såklart jävig för min egen situation. Hatar dock godtyckligheten och att prata med komplett inkompetent support (annan historia).
 
Toppen