Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Första bonusresan i Skyteam så här kommer en fråga till. Vad jag kan läsa ut skall en tur/retur resa i businessclass kosta 187500 poäng till Thailand. Hälften av det blir 93750 poäng med Amex voucher. Flygningen blir med AF och Saudi.
När jag bokade bara hemresan drogs det 56250 poäng. Är det fortfarande dyrare att boka bara en väg? Så att den totala kostnaden i poäng bör bli 93750 när både hemresa och utresa är bokad. Ligger på det berömda håret i poäng.

Första bonusresan i Skyteam så här kommer en fråga till. Vad jag kan läsa ut skall en tur/retur resa i businessclass kosta 187500 poäng till Thailand. Hälften av det blir 93750 poäng med Amex voucher. Flygningen blir med AF och Saudi.
När jag bokade bara hemresan drogs det 56250 poäng. Är det fortfarande dyrare att boka bara en väg? Så att den totala kostnaden i poäng bör bli 93750 när både hemresa och utresa är bokad. Ligger på det berömda håret i poäng.
Ja, 60% eller 1,2x vid enkel på partner award. Endast SAS award som det är 50%.

1759476645873.png

Väntar nu på biljettering. Läste att det varit lång väntetid på att få biljetterna klara. Är det fortfarande så?
Edit: Lägger till en fråga. Hur lång tid ska man vänta innan man ska bli orolig?

Last edited:
Sitter också och väntar på biljetterna från en ombokning av bonusbiljetter med skyteam. Sett flighterna i appen sen torsdags men inga nya biljetter utställda. Ringt flera gånger och jagat på då jag behöver lägga på feeders. Allt känns som en cirkus.

Ja cirkus är rätt ord. Ringde in i torsdags. Pratade med en trevlig prick. Han försökte hjälpa mig men hävdade att man inte kan blanda economy och business på utresa respektive hemresa. La på och bokade själv hemresan. Ringde tidigt in dagen efter för att boka ditresan som blev i business. Allt skulle vara klart bara att vänta på biljettering. Ringer in på lördagen för att höra så allt är ok. Allt ser bra ut biljetteringen kommer bli klar på måndagen får jag veta. På kvällen går jag in på hemsidan ser att den långa flighten försvunnit och jag har nu bara en flygning. Kollar awardfares som hittar mitt flyg. Ringer in idag direkt på morgonen. Lång väntetid. Får veta att den som lagt in min bokning gjort fel med priset och att det skall dras mer än vad hon sagt därför gick bokningen tillbaka. Får bokat flyget igen och är nu lovad att biljetteringen ska bli klar på måndag då hon lagt den i nån snabbkö. Får se vad som händer imorgon....

SAS ringde på eftermiddagen måndag för att säkerställa att rutten dom hade var korrekt så att allt skulle bli rätt denna gången. 1 timme senare var allt bokat efter mina önskemål. Många nervösa timmar när biljetterna gick tillbaka på lördagen. Gäller att ha koll så allt blir rätt när man ringer in för att boka inte lita på att kundtjänst vet vad dom gör.

Toppen