Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Går inte att ha 4 personer i en bokning sedan SAS blev med i Skyteam så ja, du behöver dela upp bokningarna. Det är en begränsning när man vill använda 2-4-1 vouchers tyvärr.
Fast i detta fall gäller det en resa med enbart SAS och då har det gått förut och borde göra det även fortsättningsvis. Jag har för mig att jag hamnade hos en agent för ca ett år sedan som lyckades med detta och då var SAS redan med i Skyteam. Den tekniska lösningen borde ju inte ha ändrats för enbart en SAS-bokning?
 
(Försökt söka men inte lyckats)

Hur är det nu...

* Har: en 2-4-1 SkyTeam award för 2 personer.

* Vill: Avboka 1 person i bokningen men behålla 1.

Blir det så att halva poängsumman återbetalas? (Dvs att vouchern appliceras på poängpriset för 1 person)

(Poäng och voucher fortfarande giltiga året ut)
 
(Försökt söka men inte lyckats)

Hur är det nu...

* Har: en 2-4-1 SkyTeam award för 2 personer.

* Vill: Avboka 1 person i bokningen men behålla 1.

Blir det så att halva poängsumman återbetalas? (Dvs att vouchern appliceras på poängpriset för 1 person)

(Poäng och voucher fortfarande giltiga året ut)

Planer ändras snabbt ibland. Nu ska ingen åka så det spelar ingen roll. =)

Poäng och voucher tillbaka direkt vid avbokning (av hela bokningen).
 
Hej.
Vad är det som gäller numera om man avbokar en 2-4-1 biljett (samtliga ben är KLM men biljett bokad via SAS hemsida)?
I sammanfattningen i den här trådens första inlägg står det "Avbokning är gratis, men man får inte tillbaka de 450 kronor man betalat i bokningsavgift, om inte avbokningen görs inom 24h från bokning."

Men på min biljett står det "Taxes, Fees and other charges": 925:- och "Service Fee": 950:-
Så är det 950:- jag inte får tillbaka om jag avbokar den (efter 24 h)?
 
Hej.
Vad är det som gäller numera om man avbokar en 2-4-1 biljett (samtliga ben är KLM men biljett bokad via SAS hemsida)?
I sammanfattningen i den här trådens första inlägg står det "Avbokning är gratis, men man får inte tillbaka de 450 kronor man betalat i bokningsavgift, om inte avbokningen görs inom 24h från bokning."

Men på min biljett står det "Taxes, Fees and other charges": 925:- och "Service Fee": 950:-
Så är det 950:- jag inte får tillbaka om jag avbokar den (efter 24 h)?
Bokningsavgiften har ökats.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Men på min biljett står det "Taxes, Fees and other charges": 925:- och "Service Fee": 950:-
Så är det 950:- jag inte får tillbaka om jag avbokar den (efter 24 h)?
Man får tillbaka allt inkl avgiften på 950 SEK, men avbokning är inte längre gratis som de var innan utan man måste betala en avbokningsavgift på 750 SEK per biljett.
 
Toppen