Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Lite sen på bollen.. Hade en extra 2-4-1 från förra året som går ut nu i mars och tänkte boka semflyget för dottern och en av hennes kompisar till Malaga i sommar. Hittade bara en gul prick på ena hållet så slutade med att det blev billigare att nyttja SAS MC för ECO ut och BUS hem.

Har de verkligen ändrat så att även AMEX 2-4-1 numera bara funkar på guldprickar? Om så, en rejäl försämring och begränsning på ett redan begränsat urval. Är det ens värt att böka vidare med SAS AMEX Elite eller bättre att byta till AMEX Plat eller rent av skippa AMEX helt om man inte är flexibel som en elitgymnast?

Har varit allt annat än lätt men har lyckats boka ett antal 2+2 långresor för familjen med dubbla 2-4-1 genom åren men i jämförelse bara ett ynka inrikes kortflyg där SAS MC kunde användas då guldprick på ena benet.

Har de verkligen ändrat så att även AMEX 2-4-1 numera bara funkar på guldprickar? Om så, en rejäl försämring och begränsning på ett redan begränsat urval. Är det ens värt att böka vidare med SAS AMEX Elite eller bättre att byta till AMEX Plat eller rent av skippa AMEX helt om man inte är flexibel som en elitgymnast?
Nej dom har inte ändrat något, det har alltid varit så.
Så någon försämring har inte skett.

Jag har en bokning gjord med en voucher som gick ut den 31 december 2025.
Jag lyckades boka utresan, flyger kommande juni -26 , men jag har ännu inte bokat hemresan.

Vet någon hur många dagar efter utresan kan hemresan vara i ett sådant fall inom samma bokning, med tanke på att vouchern redan har gått ut?

Jag har en bokning gjord med en voucher som gick ut den 31 december 2025.
Jag lyckades boka utresan, flyger kommande juni -26 , men jag har ännu inte bokat hemresan.

Vet någon hur många dagar efter utresan kan hemresan vara i ett sådant fall inom samma bokning, med tanke på att vouchern redan har gått ut?
Om man gör en ändring på befintlig bokning (vilket jag tror att lägga på en hemresa klassas som) och voucher har gått ut så behöver man antingen applicera en ny eller betala fullt pris.

Om man gör en ändring på befintlig bokning (vilket jag tror att lägga på en hemresa klassas som) och voucher har gått ut så behöver man antingen applicera en ny eller betala fullt pris.
tack, jag trodde den räknade bara som en ändring i befintlig bokning.. gäller detta även om man vill lägga en spädbarn i befintlig bokning ?

tack, jag trodde den räknade bara som en ändring i befintlig bokning.. gäller detta även om man vill lägga en spädbarn i befintlig bokning ?
Lite osäker men har för mig att det rapporterats att man kunnat lägga till infant utan att det räknas som ändring, kostar ju inga nya poäng.

Toppen