Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Om man har nog med poäng är det bästa att boka alla 4 i en bokning utan voucher online för att därefter ringa in och be kundtjänst splitta bokningen i 2 och applicera vouchers. Annars är risken att alla 4 platser försvinner när du gör första bokningen för 2, vilket inte är helt ovanligt.

Har du inte nog poäng för att boka utan voucher får du boka 2+2 och hoppas att det fungerar.

Dette kan også løses over telefon ved at agenten booker for alle fire og kjører split før betaling.

Kan du inte boka ATL-LHR först, ringa in o lägga på LHR-ArN (feeder flight 150kr) för att sedan också lägga till ARN-CUR?

Agent som tyckte när hon inte kunde boka mig att jag skulle ringa SAS Amex-numret 08 797 40 49? Men det numret har ju ingen abonent längre? Någon som vet motsvarande nummer? Jag har ringt 08 797 40 40

Ja, ska du boka för 4 pers måste du dela upp det i två bokningar 2+2.

Villkoret ovanför:
  • Du kan använda en Amex 2-för-1-värdecheck med SkyTeam-partner.

Vad innebär detta för seatingen? Måste man köpa till platsreservation till alla för att vara säker på att familjen får sitta ihop eller ingår det möjligtvis i bonusbiljetterna? Kollar i första hand på ekonomibiljetter till Asien med AF eller KLM.

Vad innebär detta för seatingen? Måste man köpa till platsreservation till alla för att vara säker på att familjen får sitta ihop eller ingår det möjligtvis i bonusbiljetterna? Kollar i första hand på ekonomibiljetter till Asien med AF eller KLM.
Beror på bolag, resklass och ev status om platsbokning ingår.

Ursäkta min okunskap, men hur bokar jag en bonusresa via partnerbolag med Amex 2-4-1?

Jag har sökt fram resor via https://www.sas.se/booking/award/flights men ser där ingen möjlighet till att applicera kupongen? Måste man ringa in för att kunna göra en sådan bokning?

Stort tack på förhand!

Toppen