Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Ja, det är i princip samma länk jag postade. Men efter att man sökt fram en bonusresa, hur applicerar jag Amex-kupongen? Ser ingen funktion för det, rutan för att bocka i kupongen saknas jmf med när man bokar en vanlig SAS-bonusresa.

Ja, det är i princip samma länk jag postade. Men efter att man sökt fram en bonusresa, hur applicerar jag Amex-kupongen? Ser ingen funktion för det, rutan för att bocka i kupongen saknas jmf med när man bokar en vanlig SAS-bonusresa.
Så du har inte denna? Kan du kolla i appen under Me - Wallet - EB Cards Vouchers att du har din 2-4-1 synlig där?

1739812112801.png

1739812226931.png

Vilket SAS Amex har du? Classic (då gäller inte vouchern partnerawards)?

Rutan kommer fram för mig så testa annan browser kanske?

Vilket SAS Amex har du? Classic (då gäller inte vouchern partnerawards)?

Rutan kommer fram för mig så testa annan browser kanske?
Det förklarar saken. Kör Platinum + Classic och SAS MC. Står vad jag kan se inget på länken om att 2-4-1-kupong från Classic inte gäller, ej heller på pappret jag fick hem från Amex, så det var inte helt lätt att lista ut...

Tack för hjälpen!

Det förklarar saken. Kör Platinum + Classic och SAS MC. Står vad jag kan se inget på länken om att 2-4-1-kupong från Classic inte gäller, ej heller på pappret jag fick hem från Amex, så det var inte helt lätt att lista ut...

Tack för hjälpen!
Står väldigt tydligt på amex sida om classic kortet
Screenshot_20250217_182434_Chrome.jpg

Står väldigt tydligt på amex sida om classic kortet
Visa bifogad bild 162703
Det är möjligt, men alltså inte på partner-sidan eller i brevet från Amex. Jag är heller inte van vid att boka poängresor så även om det nu står "flyger med SAS" på produktsidan är det inget jag reflekterade över när det nu står att Amex 2-4-1 gäller på partnersidan (utan förbehåll).

Som sagt, tack för hjälpen.

Hej.
Har ett 2-4-1 voucher (AMEX Premium), men kan inte för all smör i småland applicera det i hemsidan? SAS.se ber om en värdecheck-kod där man försöker betala och jag har inte kunnat hitta något sådant (brevet från AMEX har inget sådant). Inget alternativ att betala med Points+Cash finns där heller (jag vill använda mina poäng)... Att ringa in till SAS placerar mig i kö och sen blir jag bortkopplad. Sen så undrar jag om det ställer till det om jag bokar en ToR resa (ARN-EWR) med mitt 2-4-1 för tre (2 vuxna+ett bebis under 2 år)? Tycker hemsidan inte är så användarvänlig och det förvånar mig.

Hur bör jag göra?

Vad tycker du inte är så användarvänligt? Du kan bara använda din 2-4-1 på bonusresor, om du söker hos SAS är det biljetterna som har ”guldplupp”.

Tack. Jag hade gjort fel från början.
Följdfråga: Ifall ens poäng inte räcker till Plus-platser ToR, kan man betala mellanskillnaden med cash? Får i värsta fall nöja mig med Go på ditresan.

Tack. Jag hade gjort fel från början.
Följdfråga: Ifall ens poäng inte räcker till Plus-platser ToR, kan man betala mellanskillnaden med cash? Får i värsta fall nöja mig med Go på ditresan.
Nej du kan inte delbetala med cash. Men du kan betala vanliga biljetter med poäng vilket är riktigt dyrt.

Toppen