SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

TP12 skrev:Boka partner bonusresorFå tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »www.sas.seKlicka för att utvidga...

Ja, det är i princip samma länk jag postade. Men efter att man sökt fram en bonusresa, hur applicerar jag Amex-kupongen? Ser ingen funktion för det, rutan för att bocka i kupongen saknas jmf med när man bokar en vanlig SAS-bonusresa.

Niclas.J skrev:Ja, det är i princip samma länk jag postade. Men efter att man sökt fram en bonusresa, hur applicerar jag Amex-kupongen? Ser ingen funktion för det, rutan för att bocka i kupongen saknas jmf med när man bokar en vanlig SAS-bonusresa.Klicka för att utvidga...
Så du har inte denna? Kan du kolla i appen under Me - Wallet - EB Cards Vouchers att du har din 2-4-1 synlig där?

1739812112801-png.162701

1739812226931-png.162702

Niclas.J skrev:Ja, det är i princip samma länk jag postade. Men efter att man sökt fram en bonusresa, hur applicerar jag Amex-kupongen? Ser ingen funktion för det, rutan för att bocka i kupongen saknas jmf med när man bokar en vanlig SAS-bonusresa.Klicka för att utvidga...
Vilket SAS Amex har du? Classic (då gäller inte vouchern partnerawards)?

Rutan kommer fram för mig så testa annan browser kanske?

TP12 skrev:Vilket SAS Amex har du? Classic (då gäller inte vouchern partnerawards)?Rutan kommer fram för mig så testa annan browser kanske?Klicka för att utvidga...
Det förklarar saken. Kör Platinum + Classic och SAS MC. Står vad jag kan se inget på länken om att 2-4-1-kupong från Classic inte gäller, ej heller på pappret jag fick hem från Amex, så det var inte helt lätt att lista ut...

Tack för hjälpen!

palmen skrev:Står väldigt tydligt på amex sida om classic kortetVisa bifogad bild 162703Klicka för att utvidga...
Det är möjligt, men alltså inte på partner-sidan eller i brevet från Amex. Jag är heller inte van vid att boka poängresor så även om det nu står "flyger med SAS" på produktsidan är det inget jag reflekterade över när det nu står att Amex 2-4-1 gäller på partnersidan (utan förbehåll).

Som sagt, tack för hjälpen.

Hej.

Har ett 2-4-1 voucher (AMEX Premium), men kan inte för all smör i småland applicera det i hemsidan? SAS.se ber om en värdecheck-kod där man försöker betala och jag har inte kunnat hitta något sådant (brevet från AMEX har inget sådant). Inget alternativ att betala med Points+Cash finns där heller (jag vill använda mina poäng)... Att ringa in till SAS placerar mig i kö och sen blir jag bortkopplad. Sen så undrar jag om det ställer till det om jag bokar en ToR resa (ARN-EWR) med mitt 2-4-1 för tre (2 vuxna+ett bebis under 2 år)? Tycker hemsidan inte är så användarvänlig och det förvånar mig.

Hur bör jag göra?

Vad tycker du inte är så användarvänligt? Du kan bara använda din 2-4-1 på bonusresor, om du söker hos SAS är det biljetterna som har ”guldplupp”.

| SAS

favicon-32x32.png

www.sas.se

Tack. Jag hade gjort fel från början.

Följdfråga: Ifall ens poäng inte räcker till Plus-platser ToR, kan man betala mellanskillnaden med cash? Får i värsta fall nöja mig med Go på ditresan.

io sono roberto skrev:Tack. Jag hade gjort fel från början.Följdfråga: Ifall ens poäng inte räcker till Plus-platser ToR, kan man betala mellanskillnaden med cash? Får i värsta fall nöja mig med Go på ditresan.Klicka för att utvidga...
Nej du kan inte delbetala med cash. Men du kan betala vanliga biljetter med poäng vilket är riktigt dyrt.

palmen skrev:Just nu kan du bara boka för max 2 personer. Ska du lägga till infant behöver du alltid ringa in.Klicka för att utvidga...
Jag gjorde en onlinebokning för två vuxna och en infant i november med 241, partner award.

Edit: Och verkar funka nu med när jag sökt på vinterresor i dagarna.

TP12 skrev:Jag gjorde en onlinebokning för två vuxna och en infant i november med 241, partner award.Edit: Och verkar funka nu med när jag sökt på vinterresor i dagarna.Klicka för att utvidga...
Åh fan, då har de ju fixat en del saker som inte fungerat tidigare.

palmen skrev:Åh fan, då har de ju fixat en del saker som inte fungerat tidigare.Klicka för att utvidga...
När har det inte fungerat att boka med infant? Gjorde det direkt efter bytet sen gjort ombokningar + en till bokning i Januari med 2 vuxna + infant.

Bägge bokningarna gjorda online.

Emil123 skrev:När har det inte fungerat att boka med infant? Gjorde det direkt efter bytet sen gjort ombokningar + en till bokning i Januari med 2 vuxna + infant.Bägge bokningarna gjorda online.Klicka för att utvidga...
Kan vara jag som har gammal info, men har ett svagt minne av att det inte var möjligt innan pandemin, att man behövde lägga till den separat. Men mycket möjligt jag har fel där, har aldrig behövt göra det själv.

Innan pandemin vet jag inte. Men gjort bokningar med *A efteråt med infant, dock har jag ju alltid ringt in för dessa. Gick ju knappt boka själv online då.

Dum som jag är bokade jag en resa med Go och Plus och insåg senare att man kunde köpa till de poäng man saknade på Eurobonus shop för att åka Plus bägge hållen. Är det korkat att anullera resan och göra om det (får man automatiskt tillbaka 241 vouchern och alla poäng på en gång, eller är jag bränd)?

io sono roberto skrev:Dum som jag är bokade jag en resa med Go och Plus och insåg senare att man kunde köpa till de poäng man saknade på Eurobonus shop för att åka Plus bägge hållen. Är det korkat att anullera resan och göra om det (får man automatiskt tillbaka 241 vouchern och alla poäng på en gång, eller är jag bränd)?Klicka för att utvidga...
Är poäng och voucher giltiga får du tillbaka dom. Men inte säkert att platserna kommer tillbaka.

Varför inte bara ändra bokningen? Kostar lika mycket att boka av som att ändra, så du tjänar inget på att boka av resan.

Back