Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gus

Medlem
Någon som har koll på vad som händer om man triggar en voucher t.ex. 5/12 och sen får en refund på ett par tusenlappar den 10/12 som gör att man dippar under 300k i spend? Dras vouchern tillbaka så man måste komma över 300k innan den 31/12 igen - eller ligger en utfärdad voucher kvar?
Den ligger kvar men det är inget man talar högt om.
 

JoNi

Medlem
Jag har sökt på en massa resor/datum i oktober nästa år (har även sökt flertalet andra datum närmare dags datum) från Köpenhamn eller Arlanda till Phuket, alt Bangkok. Jag får hela tiden som svar att det inte går att boka sådana resor med poäng.

Något som hänt med eurobonus som jag missat eller kan det vara något temporärt?

Jag ser även att det blir en krånglig resa där man från Bangkok där flyga till Singapore och sedan därifrån till Phuket. Räknas inte Thai smile in i star alliance? Jag trodde att eftersom de ägs av thai att de skulle räknas in för då går det ju direkt från Bangkok till Phuket...
 

Tonton

Medlem
Räknas inte Thai smile in i star alliance?

Nej, Thai Smile är inte medlemmar i Star Alliance. Thai Smile är Thai Airways lågprisbolag. Kan således inte bokas med Eurobonuspoäng.

Jag ser även att det blir en krånglig resa där man från Bangkok där flyga till Singapore och sedan därifrån till Phuket.

Om du vill flyga med poäng från Bangkok -> Phuket, så är det typ ditt enda alternativ. Det finns enbart Star Alliance-flyg till Phuket från Istanbul (IST), Singapore (SIN) och Seoul (ICN).

ag har sökt på en massa resor/datum i oktober nästa år (har även sökt flertalet andra datum närmare dags datum) från Köpenhamn eller Arlanda till Phuket, alt Bangkok. Jag får hela tiden som svar att det inte går att boka sådana resor med poäng.
Jag hittar resor I business till Bangkok. Använd annat än SAS onlinemotor.
 

Tomas E

Medlem
Räknas inte Thai smile in i star alliance? Jag trodde att eftersom de ägs av thai att de skulle räknas in för då går det ju direkt från Bangkok till Phuket...

Nej, Thai Smile är inte medlemmar i Star Alliance. Thai Smile är Thai Airways lågprisbolag. Kan således inte bokas med Eurobonuspoäng.
Det finns flera Star Alliance-medlemmar som äger lågprisbolag som inte ingår i allansen, t.ex. Eurowings (Lufthansa) och Scoot (Singapore Airlines). Det här verkar vara ett ökande fenomen, för det finns även i andra allianser, t.ex. äger IAG (moderbolag till BA och Iberia) även Aer Lingus, Vueling och Level utan att de ingår i OneWorld. Lite förvirrande, för i många fall kan de egna "huvudbolagens" bonusprogram boka platser hos dessa lågprisbolag/sidobolag, eftersom de räknas som partners.
 

JoNi

Medlem
Nej, Thai Smile är inte medlemmar i Star Alliance. Thai Smile är Thai Airways lågprisbolag. Kan således inte bokas med Eurobonuspoäng.



Om du vill flyga med poäng från Bangkok -> Phuket, så är det typ ditt enda alternativ. Det finns enbart Star Alliance-flyg till Phuket från Istanbul (IST), Singapore (SIN) och Seoul (ICN).


Jag hittar resor I business till Bangkok. Använd annat än SAS onlinemotor.

Jag hittar via United flertalet resor, men i stort sätt alla jag ringer till SAS om går inte. De säger jag måste söka fram via SAS för alla resor har inte SAS som United har (när jag söker på Star Allianceresor)
 

Mr Basic

Medlem
Jag hittar via United flertalet resor, men i stort sätt alla jag ringer till SAS om går inte. De säger jag måste söka fram via SAS för alla resor har inte SAS som United har (när jag söker på Star Allianceresor)
Det stämmer. Det du ser hos United är vad som är tillgängligt för medlemmar i deras FFP. Det kan dock ge en fingervisning om vad som kan finnas för eurobonus.
 

palmen

Moderator
Jag hittar via United flertalet resor, men i stort sätt alla jag ringer till SAS om går inte. De säger jag måste söka fram via SAS för alla resor har inte SAS som United har (när jag söker på Star Allianceresor)
Som @Mr Basic säger så är det inte vad som är tillgängligt för Eurobonus som visas hos United, även om det ibland stämmer.

Ska man boka med eurobonus är det bäst att söka på sas sida och sträcka för sträcka för att vara säker på att eurobonus har tillgång till platserna. Hittar du något hos United, sök samma hos sas och se vad den visar.
 
Har vi sett detta förut, vilka 2-4-1 man har?
Första gången jag ser det på SAS.
Hittas under Mitt EB och sen profil
För mig stämmer detta helt, alla 2022 är uppbokade och även 1st 2023

241.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen