Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med kundtjänst flera ggr idag (huaca). Ingen lång kö! En agent sa att det är öppet till 19!

---

Och, vad är det för fel på vissa agenter? De kan inte genomföra en korrekt bokning, så när det är resans tur att bli biljetterad av Eurobonus så avslås den bara. Galet! Måste vara dyrt för SAS när alla ringer 5 ggr per bokning.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: MLC

larced

Medlem
Ringde 2 gånger idag. Kom fram på en minut båda gångerna! Och båda var mycket trevliga och hjälpsamma, om än med rätt varierande koll. Jag försökte få igenom en ARN-LHR-HND/NRT-ORD-ARN bokning med ANA First.
Den första hittade flygen och OK anslutningar, men lyckades till slut inte få igenom bokningen. Hon var transparant och sa flera gånger att "Vänta lite, jag måste stämma av med moderatorerna".
Lyckades till slut få till utresa med henne.

Ringde upp lite senare och försökte lägga på hemresa via Chicago. Han var tydlig med att han såg flighten, men var rätt säker, "minst 90% säker", att det inte kommer fungera då det är en rejäl omväg. men bad mig vänta medans han kollade med ansvariga. Men efter några några minuter kom han tillbaka och meddelade att han hade en tidig julklapp åt mig. Dom godkände bokningen.
Däremot kunde ingen av dom se business-biljetter på flighter mellan ARN och LHR eller ORD och ARN, trots att jag såg dom och dom var bokningsbara på SAS hemsida. Så blir att försöka justera det lite längre fram.

(Det verkar som alla ANA First man ser på AwardFares är bokningsbara som Star Alliance kund)
 

Migato

Medlem
Hur var det nu igen med utgångna vouchers?

Jag försöker hitta en resa för 6 pax sommaren 2023 och vill använda 3 vouchers (som går ut sista december i år, har 2 till som går ut nästa år som kan användas i nödfall).

Kan jag boka om utgångna vouchers sålänge slutdestination är samma? Till andra datum? Från ekonomi till business?

I sådana fall bokar jag 6 pax i ekonomi till den destination i Asien jag vill till men bokar om den om någon månad ifall jag hittar bättre rutt/klass.
 

Rickard_O

Medlem
Hur var det nu igen med utgångna vouchers?

Jag försöker hitta en resa för 6 pax sommaren 2023 och vill använda 3 vouchers (som går ut sista december i år, har 2 till som går ut nästa år som kan användas i nödfall).

Kan jag boka om utgångna vouchers sålänge slutdestination är samma? Till andra datum? Från ekonomi till business?

I sådana fall bokar jag 6 pax i ekonomi till den destination i Asien jag vill till men bokar om den om någon månad ifall jag hittar bättre rutt/klass.
Utgången voucher är utgången voucher, inga ändringar är tillåtna så länge det inte är flygbolagens som gör stora ändringar eller pandemier som kommer emellan.
 

Migato

Medlem
Utgången voucher är utgången voucher, inga ändringar är tillåtna så länge det inte är flygbolagens som gör stora ändringar eller pandemier som kommer emellan.
Ah så coronareglerna för vouchers gäller inte längre? Kanske jag som missminner men trodde det var möjligt att ändra datum sålänge slutdestination var densamma.

Tack för svar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen