Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah så coronareglerna för vouchers gäller inte längre? Kanske jag som missminner men trodde det var möjligt att ändra datum sålänge slutdestination var densamma.

Tack för svar!
Sista Corona regeln tar väl slut om ett par dagar. Du får boka om en Asien biljett på utgången voucher fram till 31 Dec 2022. Därefter gäller normala regler på alla destinationer.

Ny här så bear with me, och dessutom helt ny i denna värld så man är verkligen lite av en nybörjare (försökt läsa på så mycket som möjligt).

Försöker boka en 2-4-1 till Japan under våren och i business, economy biljetter hittar man ned men hem via Thai, vilket jag egentligen inte vill ha (rätt flexibel med datum). Så min fråga:

Skall man boka biljetterna nu och justera dem därefter, eller skall man avvakta? Baserat på frenetisk sökande i SAS portal så blir alternativen allt färre ju längre fram i tiden man söker, så jag antar att LH/Swiss ej släppt bonus-biljetter för juni?

När brukar SAS egna EB-biljetter släppas för Asien? Finns det något rykte om en ny batch på gång?

Stort tack!

Ny här så bear with me, och dessutom helt ny i denna värld så man är verkligen lite av en nybörjare (försökt läsa på så mycket som möjligt).

Försöker boka en 2-4-1 till Japan under våren och i business, economy biljetter hittar man ned men hem via Thai, vilket jag egentligen inte vill ha (rätt flexibel med datum). Så min fråga:

Skall man boka biljetterna nu och justera dem därefter, eller skall man avvakta? Baserat på frenetisk sökande i SAS portal så blir alternativen allt färre ju längre fram i tiden man söker, så jag antar att LH/Swiss ej släppt bonus-biljetter för juni?

När brukar SAS egna EB-biljetter släppas för Asien? Finns det något rykte om en ny batch på gång?

Stort tack!
Tror många här (med all rätt) arbetar efter devisen ”boka först, tänk sen”. Name of the game med awards är att man drar på sig ett gäng ombokningsavgifter då och då för att kunna förfina sin planerade resa.

Japan under vår/sommar är generellt en svår destination att hitta awards till, så hittar du ens hälften av vad du vill ha rekommenderar jag dig att boka. Sätt därefter in bevakningar eller kolla manuellt igen om det finns något du hellre vill ha.

SAS släpper generellt sett inga awards för longhaul under sommaren då de hellre säljer de biljetterna för stålar.

Stort tack!

Vill inte grusa dina planer alltför mycket, men du är sent ute för att hitta business platser till Japan under våren. Det du kan göra är att försöka ta dig på award till TPE, ICN eller BKK och därifrån köpa en revenue biljett. Till Tokyo med SAS i business är det i princip omöjligt om du inte ligger på låset när biljetterna släpps. Dessa är mycket populära och försvinner inom några minuter.

Nu har 241-bokningen stängt för i år! Lyckades ni bränna era vouchers i tid?

Jag gjorde en bokning i dag och jag frågade specifikt om öppettiderna och snubben jag pratade med (som f.ö. jobbade mycket proffsigt)
sa att det var öppet i morgon 9-17:00 också, precis som det står på SAS hemsida*.
Om det går att boka 2-4-1 voucher är en annan fråga, men han sa att det gjorde det.
(kanske beror på om man träffar på rätt person?)

* https://www.sas.se/kundservice/kontakt/

Yes, lyckades efter lite hårt arbete under dagarna före jul (och tur kanske) få till en resa tor Tokyo nu i mellandagarna, dit via CDG och ORD i business och hem via FRA i First. Kom hem idag nöjd och glad efter min första long haul eurobonusresa. Gott nytt år.

Jag gjorde en bokning i dag och jag frågade specifikt om öppettiderna och snubben jag pratade med (som f.ö. jobbade mycket proffsigt)
sa att det var öppet i morgon 9-17:00 också, precis som det står på SAS hemsida*.
Om det går att boka 2-4-1 voucher är en annan fråga, men han sa att det gjorde det.
(kanske beror på om man träffar på rätt person?)

* https://www.sas.se/kundservice/kontakt/
Good news! Tänkte att nån säkert hade hört om det öppet imorn också. Webben finns ju annars mä

• Gilla
Reactions: JPE
Lyckades få till en bokning med sista vouchern just nu. Inget stort att annonsera men blev en längre weekend till USA med SAS i vinter. Gick att boka via hemsidan så bra att inte låta den brinna inne

Pratade med engelsktalande EBB och de håller visst öppet till midnatt!? Fast det var lite andra märkliga svar så vet inte om det stämmer

Gott Nytt År
Håller tummarna att 2023 blir ett år där vi ser färre inställda flyg och ombokningar till följd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen