Bra info, det låter logisktFör flighter med Air Canada stämmer det extremt dåligt. För flyg med andra bolag i Star Alliance stämmer det rätt bra.
Bra info, det låter logisktFör flighter med Air Canada stämmer det extremt dåligt. För flyg med andra bolag i Star Alliance stämmer det rätt bra.
Ja, troligtvis inte två jämförbara scenarion.Exakt, därav att jag blev förvirrad när @TP12 hade fått ersättning av SAS. Men det måste ha varit ett SAS-ben som ställts in då. Jag kollar med Swiss. Tack för klargörandet.
Får man fråga när denna flygning är? Har själv biljetter zrh-nrt i närtidTack för svar. Blir lite förvirrad för en SAS agent sa att jag skulle ringa till Swiss för att få ersättning. Swiss-agenten sa att jag skulle gå till Swiss ticket counter på plats på flygplatsen när vi kommer till ZRH och där få hjälp med bokning av hotell (alltså samma dag). Det låter lite märkligt tycker jag, så ville bara kolla om ni hade någon annan uppfattning då jag läste tidigare i tråden att andra fått ersättning direkt av SAS. Det är alltså Swiss som ställt in den långa flygningen (ZRH-NRT) den dagen vi skulle åka och flyttat fram den en dag. Bokat om oss på den, men inte ändrat matarflygningen så att det blir 26h i ZRH. Men det är ju mycket lättare att ordna med hotell själv och sedan claima detta från SAS.
@TP12 När du säger ersättning från SAS, menar du att du fick det innan eller claimade du detta efteråt? Vad menar du med "voucher för dubbla värdet"?
Får man fråga när denna flygning är? Har själv biljetter zrh-nrt i närtid
Tack och lov inte, avgång om 2 v!Absolut, januari 2023.
Ska ringa Swiss igen och dubbelkolla, men det verkar vara Swiss ticket counter på plats i ZRH som gäller. De fixar hotell, behövs ingen förbokning eller så. Har ni också fått byta av dag på ZRH-NRT?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej, du kan endast applicera en voucher i efterhand om den redan var "intjänad" vid tidpunkten för bokning.Hej!
Jag har en inbokad resa från Stockholm till Zanzibar för 2 personer via Star Alliance med Eurobonuspoäng. Efter att jag bokade denna har jag fått en 2 för 1 voucher via SAS Amex Elite. Kan jag använda denna voucher på en redan bokad resa om jag ringer in till kundtjänst?
Nej, du kan endast applicera en voucher i efterhand om den redan var "intjänad" vid tidpunkten för bokning.