Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Exakt, därav att jag blev förvirrad när @TP12 hade fått ersättning av SAS. Men det måste ha varit ett SAS-ben som ställts in då. Jag kollar med Swiss. Tack för klargörandet.
Ja, troligtvis inte två jämförbara scenarion.
Skulle du flyga sas till Zurich och sas bokar om dig till dagen innan så är det dom som står för duty of care i Zurich. En bra tumregel inom det mesta inom flyget är att det alltid är bolaget som orsakar problemet som är skyldiga att fixa det.
 

flierman

Medlem
Nu har jag fått 4 olika svar av amatörerna på "kundtjänst". Om man har en 2for1 med ett barn så kan man ju inte boka eller boka om den via hemsidan eller hur? Jag fick då avgiften borttagen då jag bokade via telefon då inte går att boka via hemsidan, sen när jag bokade om resan så togs den ut igen trots lov om att den inte skulle tas ut. Nu har jag pratat med tomtarna på kundtjänst (Inte Sykes längre?) och de har gett mig 4 olika svar.
2 gånger har de sagt att avgiften är felaktig och ska återbetalas då resan inte kan ombokas via hemsidan men inget sker, vid frågan om varför inget återbetalning sker så har de sagt att avgiften ska tas ut ändå.

Vad gäller ni som vet, 1 barn och 2 vuxna 2for1, kan inte bokas eller ombokas via hemsidan. Ska avgift tas ut vid ombokning någonsin och isåfall vid vilka tillfällen? Står detta isåfall skrivet någonstans tydligt? Detta då jag ska skapa en reklamation.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Jag måste säga att jag upplever det som att på sistone så har den nya Awardboknings kundtjänsten betydligt stigit i nivå vad gäller att förstå och boka awards. Det finns ej längre lika stor okunskap om regelverket, hur man hittar platserna och hur man kombinerar rutter. Jag får anta att teamet helt enkelt skaffat sig erfarenhet och sållat ut de värsta sommarjobbarna.
 
Tack för svar. Blir lite förvirrad för en SAS agent sa att jag skulle ringa till Swiss för att få ersättning. Swiss-agenten sa att jag skulle gå till Swiss ticket counter på plats på flygplatsen när vi kommer till ZRH och där få hjälp med bokning av hotell (alltså samma dag). Det låter lite märkligt tycker jag, så ville bara kolla om ni hade någon annan uppfattning då jag läste tidigare i tråden att andra fått ersättning direkt av SAS. Det är alltså Swiss som ställt in den långa flygningen (ZRH-NRT) den dagen vi skulle åka och flyttat fram den en dag. Bokat om oss på den, men inte ändrat matarflygningen så att det blir 26h i ZRH. Men det är ju mycket lättare att ordna med hotell själv och sedan claima detta från SAS.

@TP12 När du säger ersättning från SAS, menar du att du fick det innan eller claimade du detta efteråt? Vad menar du med "voucher för dubbla värdet"?
Får man fråga när denna flygning är? Har själv biljetter zrh-nrt i närtid
 

Capa

Medlem
Får man fråga när denna flygning är? Har själv biljetter zrh-nrt i närtid

Absolut, januari 2023 :).

Ska ringa Swiss igen och dubbelkolla, men det verkar vara Swiss ticket counter på plats i ZRH som gäller. De fixar hotell, behövs ingen förbokning eller så. Har ni också fått byta av dag på ZRH-NRT?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Absolut, januari 2023 :).

Ska ringa Swiss igen och dubbelkolla, men det verkar vara Swiss ticket counter på plats i ZRH som gäller. De fixar hotell, behövs ingen förbokning eller så. Har ni också fått byta av dag på ZRH-NRT?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack och lov inte, avgång om 2 v!
 

Simon90

Medlem
Hej!

Jag har en inbokad resa från Stockholm till Zanzibar för 2 personer via Star Alliance med Eurobonuspoäng. Efter att jag bokade denna har jag fått en 2 för 1 voucher via SAS Amex Elite. Kan jag använda denna voucher på en redan bokad resa om jag ringer in till kundtjänst?
 

FilipJ

Medlem
Hej!

Jag har en inbokad resa från Stockholm till Zanzibar för 2 personer via Star Alliance med Eurobonuspoäng. Efter att jag bokade denna har jag fått en 2 för 1 voucher via SAS Amex Elite. Kan jag använda denna voucher på en redan bokad resa om jag ringer in till kundtjänst?
Nej, du kan endast applicera en voucher i efterhand om den redan var "intjänad" vid tidpunkten för bokning.
 

Gizmo79

Medlem
Nej, du kan endast applicera en voucher i efterhand om den redan var "intjänad" vid tidpunkten för bokning.

Jag är inte helt säker på att det är så längre. Vi har en resa till BKK i nästa år som vi först bokade med en voucher (3 personer) Business ut och Economy hem då det var det som våra poäng räckte till vid bokningstillfället, sen när årets voucher var intjänad så ringde vi in och ändrade datum på hemresan och kunde då även applicera den nya vouchern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen