Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

AMF

Medlem
Tack för svar, misstänkte det... Ser du någon annan möjlighet att få bagagen incheckade hela vägen? Kan de checka dem hela vägen trots 2 olika biljetter om det ändå är samma flygbolag / allians?
 

AMF

Medlem
Tack för svar, misstänkte det... Ser du någon annan möjlighet att få bagagen incheckade hela vägen? Kan de checka dem hela vägen trots 2 olika biljetter om det ändå är samma flygbolag / allians?
Ringde och kollade, han sa att det "kan gå men det är ingen garanti och inget man kan se förrän där och då då det är dags att checka in".

Den tidigaste connection jag hittar är med KLM som skulle ge mig 3h 15 min på FRA att checka om väskorna. Det inkluderar ju då att få ut väskorna, wiggle room för ev. försening, och hinna checka in dem innan bagagedeadline för FRA-SFO stänger.

Vågar man chansa på det?
 

Mr Basic

Medlem
Ringde och kollade, han sa att det "kan gå men det är ingen garanti och inget man kan se förrän där och då då det är dags att checka in".

Den tidigaste connection jag hittar är med KLM som skulle ge mig 3h 15 min på FRA att checka om väskorna. Det inkluderar ju då att få ut väskorna, wiggle room för ev. försening, och hinna checka in dem innan bagagedeadline för FRA-SFO stänger.

Vågar man chansa på det?
Finns det ingen X-klass heller?
Kollat GOT-XXX-FRA i X-klass?
Kan du åka dagen innan (max 24 hrs innan FRA-SFO avgår)?

Edit. Nej, jag skulle inte chansa på att åka samma dag, dessutom inte blanda in AMS (ytterligare en källa till förseningar), när det är vinter.
Köp en biljett GOT-FRA dagen innan och ha en stressfri inledning på resan.
 

AMF

Medlem
Finns det ingen X-klass heller?
Kollat GOT-XXX-FRA i X-klass?
Kan du åka dagen innan (max 24 hrs innan FRA-SFO avgår)?
Nej, inget i någon klass som går tillräckligt tidigt.

Jag kan åka dagen innan, som är julafton, men det vill inte mitt resesällskap :)

Frågan är om man vågar chansa på KLM-alternativet eller om jag får tvinga henne att åka på julafton ändå haha
 

palmen

Moderator
Tack för svar, misstänkte det... Ser du någon annan möjlighet att få bagagen incheckade hela vägen? Kan de checka dem hela vägen trots 2 olika biljetter om det ändå är samma flygbolag / allians?
Möjligheten finns, men det är absolut inget du har rätt till så flygbolaget har all rätt att neka dig detta.
Du är då utelämnad till deras goda vilja, ibland funkar det ibland inte.
Ringde och kollade, han sa att det "kan gå men det är ingen garanti och inget man kan se förrän där och då då det är dags att checka in".

Den tidigaste connection jag hittar är med KLM som skulle ge mig 3h 15 min på FRA att checka om väskorna. Det inkluderar ju då att få ut väskorna, wiggle room för ev. försening, och hinna checka in dem innan bagagedeadline för FRA-SFO stänger.

Vågar man chansa på det?
Skulle jag aldrig i livet chansa på. Är du villig att riskera hela din resa för att du blir försenad på en separat biljett? Om svaret är ja så kan du boka, om svaret är nej så bör du ta till väldigt mycket mer tid i buffert. Jag skulle åkt dagen innan, inte ens tänke på att försöka göra det samma dag. Det är ju dessutom jul/vinter när du tänkt åka vilkte kan leda till inställda flighter pga väder och vill man vara lite konspiratorisk ökar även risken att folk "blir sjuka" och inte kan jobba och därmed kort om personal. Juldagen är ju en av de minst trafikerade resdagarna under året så det finns ju inte många alternativ om något skiter sig.
Om det är hemresa och sista flighten hem inom Europa så skulle jag ju riska mer, men innan en longhaul och början på semester skulle jag aldrig ta den risken om jag inte är villig att casha nya biljetter på flygplatsen om man missar.
 

AMF

Medlem
Möjligheten finns, men det är absolut inget du har rätt till så flygbolaget har all rätt att neka dig detta.
Du är då utelämnad till deras goda vilja, ibland funkar det ibland inte.

Skulle jag aldrig i livet chansa på. Är du villig att riskera hela din resa för att du blir försenad på en separat biljett? Om svaret är ja så kan du boka, om svaret är nej så bör du ta till väldigt mycket mer tid i buffert. Jag skulle åkt dagen innan, inte ens tänke på att försöka göra det samma dag. Det är ju dessutom jul/vinter när du tänkt åka vilkte kan leda till inställda flighter pga väder och vill man vara lite konspiratorisk ökar även risken att folk "blir sjuka" och inte kan jobba och därmed kort om personal. Juldagen är ju en av de minst trafikerade resdagarna under året så det finns ju inte många alternativ om något skiter sig.
Om det är hemresa och sista flighten hem inom Europa så skulle jag ju riska mer, men innan en longhaul och början på semester skulle jag aldrig ta den risken om jag inte är villig att casha nya biljetter på flygplatsen om man missar.

Aha, problemet löst. Du på separat biljett direkt FRA dagen innan och ditt resesällskap på separat biljett (via AMS) samma dag. ;)

Haha jag håller med. Får väl sätta hårt mot hårt, det är ändå mina poäng som betalar hehe. Hon vill bara hinna fira jul ordentligt.

Var ett jävla gissel att hitta dessa biljetter in the first place. Finns cashbiljetter dagen innan kl 19, hon får fira jul till kl 16 helt enkelt
 

JPE

Medlem
Bali från Europa så är ni ju tvingande till att flyga Turkish mig veterligen, där brukar sas tillgängligheten stämma, men kan behöva att man ringer in och bara bokar IST-DPS och sedan lägger på connections i Europa som nästan uteslutande kräver ett extra stopp inom Europa för att det ska gå att boka.

Om det är Thai som är det andra lämpliga alternativet så är det väl fortfarande problem med att biljetter i Business oftast inte går att boka tidigare än 90 dagar innan medan andra program kan boka tidigare.
Jag har sett en hel del business med Thai bortom 90-dagars-gränsen. Har själv bokat direktflyg BKK-ARN business i februari.
 

Matore

Medlem
Bokade ANA The suite för länge sedan ARN-LHR-HND-LHR. Då fanns inga bonusplatser släppta för sista benet hem till ARN. Nu dök det upp stolar så jag knep dem på egen bokning men det går ju inte att slå ihop. Dessa vet jage kommer att försvinna i cyberspace om jag försöker släppa dom och be agenten hugga dom. Nåt tips hur man kan göra? Kan rätt agent fixa det?
 

palmen

Moderator
Bokade ANA The suite för länge sedan ARN-LHR-HND-LHR. Då fanns inga bonusplatser släppta för sista benet hem till ARN. Nu dök det upp stolar så jag knep dem på egen bokning men det går ju inte att slå ihop. Dessa vet jage kommer att försvinna i cyberspace om jag försöker släppa dom och be agenten hugga dom. Nåt tips hur man kan göra? Kan rätt agent fixa det?
Fixa vad? Bokningarna går ju inte slå ihop oavsett och agenten kan inte styra huruvida platserna kommer tillbaka som awards. Hur kan du veta att biljetterna försvinner om du avbokar dom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen