Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

majoren

Medlem
Verkar något chansartat att avboka online. Hur skall systemet veta avbokningsorsak (partiellt inställd resa) och att detta skall generera voucher åter med giltighetstid avbokningsmånad + 30 dagar. Och hur skall systemet förstå att du för just denna avbokning även skall ha tillbaka avgiften om SEK 450/biljett? Å andra sidan kan du ju avboka online och sedan ringa in och korrigera utifall du inte får tillbaka voucher samt avgift.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

CoooC

Medlem
Flyger BKK-LHR-ARN om 2 månader och fick idag veta att LHR-ARN 21:05 är inställd. Blivit ombokad till en flight dagen efter. Är man chanslös på att få någon slags ersättning för övernattning här? Tips på hur man kan spendera natten på bästa sätt mottages förövrigt tacksamt.
 

palmen

Moderator
Flyger BKK-LHR-ARN om 2 månader och fick idag veta att LHR-ARN 21:05 är inställd. Blivit ombokad till en flight dagen efter. Är man chanslös på att få någon slags ersättning för övernattning här? Tips på hur man kan spendera natten på bästa sätt mottages förövrigt tacksamt.
Ta in på lämpligt hotell vid flygplatsen. Finns väl ett hundratal att välja på. SAS ska stå för omkostnader som är rimliga.
 

Majsan

Medlem
Hej

Efter många avbokade resor pga pandemin och livet, har jag nu över 200.000 poäng samt två vouchers.
Jag har hittat en perfekt resa för min familj på Uniteds hemsida, men SAS agenten sa precis att hon inte kunde boka den eftersom den inte finns på SAS egna sökmotor.

Jag har ofta sökt efter resor på SAS Star Alliance men ofta hittar den inget. Hur gör ni för att hitta lediga resor som faktiskt går att boka?
 

palmen

Moderator
Hej

Efter många avbokade resor pga pandemin och livet, har jag nu över 200.000 poäng samt två vouchers.
Jag har hittat en perfekt resa för min familj på Uniteds hemsida, men SAS agenten sa precis att hon inte kunde boka den eftersom den inte finns på SAS egna sökmotor.

Jag har ofta sökt efter resor på SAS Star Alliance men ofta hittar den inget. Hur gör ni för att hitta lediga resor som faktiskt går att boka?
Söka på sas sida är tyvärr enda som med 99% går att boka. Vad du hittar hos United är vad United medlemmar kan boka, inte vad sas har tillgång till.

Innan pandemin kunde dock sas boka mer eller mindre allt som listades som saver award hos United, men sedan pandemin stämmer inte detta heller direkt bra.
Bästa sättet jag hittat är att använda det verktyg som någon gjort via Air Canada's tillgänglighet och bocka för partnerawards, det har stämt bra för mig oftast. Tror sidan heter typ cowtool.com eller något liknande.
 

Majsan

Medlem
Tusen tack för er hjälp!
Jag provar igen på SAS hemsida.
Eftersom resan är till Bali och maken är EXTREMT flygrädd får jag kanske tänka om ifall det blir för många mellanlandningar :)
 

palmen

Moderator
Tusen tack för er hjälp!
Jag provar igen på SAS hemsida.
Eftersom resan är till Bali och maken är EXTREMT flygrädd får jag kanske tänka om ifall det blir för många mellanlandningar :)
Bali från Europa så är ni ju tvingande till att flyga Turkish mig veterligen, där brukar sas tillgängligheten stämma, men kan behöva att man ringer in och bara bokar IST-DPS och sedan lägger på connections i Europa som nästan uteslutande kräver ett extra stopp inom Europa för att det ska gå att boka.

Om det är Thai som är det andra lämpliga alternativet så är det väl fortfarande problem med att biljetter i Business oftast inte går att boka tidigare än 90 dagar innan medan andra program kan boka tidigare.
 

Majsan

Medlem
Bali från Europa så är ni ju tvingande till att flyga Turkish mig veterligen, där brukar sas tillgängligheten stämma, men kan behöva att man ringer in och bara bokar IST-DPS och sedan lägger på connections i Europa som nästan uteslutande kräver ett extra stopp inom Europa för att det ska gå att boka.

Om det är Thai som är det andra lämpliga alternativet så är det väl fortfarande problem med att biljetter i Business oftast inte går att boka tidigare än 90 dagar innan medan andra program kan boka tidigare.


Poängen räcker inte till business för två vuxna och två barn :(

Är det så att jag bokar exempelvis Köpenhamn-Bangkok själv och sedan ringer jag och lägger till connections? Hittade nämligen inte ett sätt att lägga till connections själv.
Och då kommer de att ta en serviceavgift på 450kr per resenär?
 

palmen

Moderator
Poängen räcker inte till business för två vuxna och två barn :(

Är det så att jag bokar exempelvis Köpenhamn-Bangkok själv och sedan ringer jag och lägger till connections? Hittade nämligen inte ett sätt att lägga till connections själv.
Och då kommer de att ta en serviceavgift på 450kr per resenär?
Hittar du segmenten om du söker efter dom separat? I så fall ska de kunna boka detta via telefon om platserna finns och är inom regler för hur långt/kort ett byte får vara.
För att slippa ändringsavgiften kan ni ringa in och göra hela bokningen direkt på telefon.

På sas sida kan man bara boka A-B och enbart de connections som hemsidan föreslår, även om det teoretiskt kan finnas hundratals andra connections man kan ta. Man kan ju säga att hemsidan har en hel del förbättringspotential.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen