SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Matore skrev:Dock stämmer inte e-ticket numret på refunden med numret på bokningsbekräftelsen. Bokningen är Star A bokning med Turkish med båda e-tickets börjar med 117, vad beror det på?Klicka för att utvidga...
Om SAS har ställt ut biljetten så kommer biljettnumret att börja med 117 oavsett vilka flygbolag som är inblandade i resplanen. Sedan tror jag att en viss bokning kan ha flera biljettnummer (ibland ser man t ex -2 i slutet på biljettnumret) om de inblandade flygbolagen använder olika bokningssystem och det kan tillkomma fler biljettnummer ifall biljetten bokas om.
 
Då SAS kundtjänst inte ens vet hur det fungerar själva så frågar jag experterna här.



Jag har en 2for1 bokad med SAS och behöver byta destination och datum. Den är med 2 vuxna och 1 barn så jag fick ringa in och boka via telefon då den inte kunde bokas via nätet. Nu säger de att jag ska boka om den själva online när jag frågar på chatten



Men det är ju ett barn med och dessutom ny routing och nya skatter etc, det kan jag väl inte boka om själv?
 
flierman skrev:Då SAS kundtjänst inte ens vet hur det fungerar själva så frågar jag experterna här.Jag har en 2for1 bokad med SAS och behöver byta destination och datum. Den är med 2 vuxna och 1 barn så jag fick ringa in och boka via telefon då den inte kunde bokas via nätet. Nu säger de att jag ska boka om den själva online när jag frågar på chattenMen det är ju ett barn med och dessutom ny routing och nya skatter etc, det kan jag väl inte boka om själv?Klicka för att utvidga...
Du lär behöva ringa in. Det alternativet har man alltid om man önskar.
 
Har fått och använt min andra voucher på elite. Kortet uppsagt men kommer få en större refund vilket gör att jag halkar ner på spend ca 270.000.

Vad händer då med poäng och voucher?
 
När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.



Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?
 
Albeldo skrev:När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?Klicka för att utvidga...
Varit olika med hur många man ser men vanligast är bara 1.

Behöver du använda båda så ring in och boka
 
Albeldo skrev:När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?Klicka för att utvidga...
Så har det alltid varit, man ser oftast bara en voucher av någon dum anledning. Ibland kan det visas fler vouchers men det brukar bara ske när det är samma utgångsdatum på dom.
 
Matore skrev:Har fått och använt min andra voucher på elite. Kortet uppsagt men kommer få en större refund vilket gör att jag halkar ner på spend ca 270.000.Vad händer då med poäng och voucher?Klicka för att utvidga...
Bumpar min egen fråga, nån som vet?
 
Jag har två vouchers som inte är använda - en går ut sista december i år, det vet jag utan tvekan. Men den andra är jag osäker på. FInns det något sätt att se detta online eller behöver jag ringa till SAS?
 
MXP skrev:Jag har två vouchers som inte är använda - en går ut sista december i år, det vet jag utan tvekan. Men den andra är jag osäker på. FInns det något sätt att se detta online eller behöver jag ringa till SAS?Klicka för att utvidga...
Du måste ringa in och fråga
 
Jag har fått min första voucher, men är lite konfunderad kring bokningsprocessen. Jag kan inte gå vidare med min bokning hos SAS då jag inte har nog med poäng, men detta är ju för att jag inte har kunnat lägga till min voucher. Ska den läggas till automatiskt eller kommer det senare i bokningsprocessen? Om sistnämnda, måste jag boka via telefonen om jag inte kan täcka fullpris med poäng innan jag får möjlighet att lägga till min voucher?
 
Normgivaren skrev:Jag har fått min första voucher, men är lite konfunderad kring bokningsprocessen. Jag kan inte gå vidare med min bokning hos SAS då jag inte har nog med poäng, men detta är ju för att jag inte har kunnat lägga till min voucher. Ska den läggas till automatiskt eller kommer det senare i bokningsprocessen? Om sistnämnda, måste jag boka via telefonen om jag inte kan täcka fullpris med poäng innan jag får möjlighet att lägga till min voucher?Klicka för att utvidga...


Ovanför listan med möjliga rutter finns det en list som heter specialerbjudande eller något sånt. Där måste du klicka i 241-vouchern om jag inte minns fel. Då reduceras priset och du kan gå vidare.
 
Hachans skrev:Ovanför listan med möjliga rutter finns det en list som heter specialerbjudande eller något sånt. Där måste du klicka i 241-vouchern om jag inte minns fel. Då reduceras priset och du kan gå vidare.Klicka för att utvidga...
Hittade precis ett skärmklipp från bokningssidan där jag ser hur det ska se ut. Vouchern saknas dock för mig. Fick hem brevet tidigare i veckan, brukar det ta några dagar innan det syns på SAS?
 
Normgivaren skrev:Hittade precis ett skärmklipp från bokningssidan där jag ser hur det ska se ut. Vouchern saknas dock för mig. Fick hem brevet tidigare i veckan, brukar det ta några dagar innan det syns på SAS?Klicka för att utvidga...


Ja, det kan dröja ett par dagar. Jag vet inte om kundtjänst kan se den om du ringer in.
 
Frågan har säkert besvarats innan men jag hittar den inte.

Vi har 2 st vouchers hos SAS och är 4 st i familjen.

Kan man slå ihop dessa för en resa eller ska man boka 2 + 2 om man vill nyttja båda vouchers till samma resmål/resdatum?
 
JockeS skrev:Frågan har säkert besvarats innan men jag hittar den inte.Vi har 2 st vouchers hos SAS och är 4 st i familjen.Kan man slå ihop dessa för en resa eller ska man boka 2 + 2 om man vill nyttja båda vouchers till samma resmål/resdatum?Klicka för att utvidga...
Du kan boka en resa för fyra personer med två vouchers, dock inte online. Du måste ringa in för att göra den bokningen.
 
FilipJ skrev:Du kan boka en resa för fyra personer med två vouchers, dock inte online. Du måste ringa in för att göra den bokningen.Klicka för att utvidga...


är det att ringa vanliga kundtjänsten för bokning av resa eller något annat nummer?
 
Lyckades precis boka en bonusresa där agenten gjorde bort sig rejält och drog ungefär hälften så mycket poäng som han skulle. Han använde också den sista vouchern jag hade kvar (utg dec-23) men råkade ge mig tillbaka en voucher som går ut dec-22 som jag redan använt för att köpa en annan bokning (bokad men ej utförd än).



Vad är sannolikheten att jag kommer undan med detta?
 
AMF skrev:Lyckades precis boka en bonusresa där agenten gjorde bort sig rejält och drog ungefär hälften så mycket poäng som han skulle. Han använde också den sista vouchern jag hade kvar (utg dec-23) men råkade ge mig tillbaka en voucher som går ut dec-22 som jag redan använt för att köpa en annan bokning (bokad men ej utförd än).Vad är sannolikheten att jag kommer undan med detta?Klicka för att utvidga...


Lägre än om du inte skrivit om det...
 
Back
Top