Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar förbereda mig inför att boka om en 241-award över telefon. Tänker att det första man vill göra är att fråga agenten om denne klarar av att göra ändringar, räkna ut nya skatter och biljettera korrekt? Annars kör man HUACA tills det känns som att man kommer fram till någon som verkar kunna. Eller?
 

majoren

Medlem
Råkade ut för detta härom veckan vid en Amex 2-4-1 ombokning. Agenten kunde inte räkna ut skatten utan ville skicka ärendet vidare och jag skulle så småningom få en länk via mail så jag kunde betala (oklart när biljettering skulle ske). Sade då, helt sanningsenligt, att jag inte har kontinuerlig koll på min e-post och bad honom lösa det direkt. Jag fick vänta i luren i kanske 10 min medan det hela ordnades då han skulle "kontakta en annan avdelning". Biljettering skedde och jag betalade med kort i telefon. Tycker de allra flesta agenter är välvilliga och gör så gott de kan. Att det sedan finns kompetensbrister är en annan sak. I fall som dessa gäller det få agenten att leda bokningen i mål fram till biljettering & betalning medan kunden väntar i telefon.
 

Steffo

Medlem
Har SAS ändrat reglerna för ombokning av hemresa för Amex 2 för 1 (poäng)? Får besked av SAS kundtjänst att eftersom utresan redan är påbörjad (är nu i Rom) så kan/får varken jag och mitt resesällskap ändra hemresedatumet. Ej heller tillbaka poängen. Det är ju liksom därför man bokar med poäng för att kunna ändra datum vid behov. Gäller samma sak här att beroende på vem man pratar med på kundtjänst så får man olika svar (?) eller står dessa regler klart och tydligt någonstans? Uppskattar alla svar här.
 

pswe

Medlem
Har SAS ändrat reglerna för ombokning av hemresa för Amex 2 för 1 (poäng)? Får besked av SAS kundtjänst att eftersom utresan redan är påbörjad (är nu i Rom) så kan/får varken jag och mitt resesällskap ändra hemresedatumet. Ej heller tillbaka poängen. Det är ju liksom därför man bokar med poäng för att kunna ändra datum vid behov. Gäller samma sak här att beroende på vem man pratar med på kundtjänst så får man olika svar (?) eller står dessa regler klart och tydligt någonstans? Uppskattar alla svar här.
Du verkar träffat rätt på kundtjänst. Svaret helt i linje med reglerna som gällt länge.
 

HenrikAI

Medlem
Har SAS ändrat reglerna för ombokning av hemresa för Amex 2 för 1 (poäng)? Får besked av SAS kundtjänst att eftersom utresan redan är påbörjad (är nu i Rom) så kan/får varken jag och mitt resesällskap ändra hemresedatumet. Ej heller tillbaka poängen. Det är ju liksom därför man bokar med poäng för att kunna ändra datum vid behov. Gäller samma sak här att beroende på vem man pratar med på kundtjänst så får man olika svar (?) eller står dessa regler klart och tydligt någonstans? Uppskattar alla svar här.

Påbörjad resa tror jag aldrig gått att boka om.

Vilka regler gäller för om- och avbokningar av en bonusresa? | SAS
 

palmen

Moderator
Stort tack till er båda för snabbt svar. Jo, jag har bokat om poängresa (hemresa) innan men vid närmare eftertanke tror jag jag bokat 2 enkelresor separata bokningar (ej t/r) med poäng. Jaha då har man lärt sig det.
Det har aldrig gått att göra ändringar i en påbörjad resa om inget extraordinärt I träffat typ vulkanutbrott som stänger ner flygtrafik, akuta sjukdomsfall så har de ibland lättat lite på reglerna.
Att boka 2 enkla resor är enda sättet att vara säker på att kunna ändra hemresan.
 

Matore

Medlem
Har fått en refund på en bokning som jag inte riktigt vet vilken det är. Varit många avbokningar och ändringar… Amex har givit mig biljett nr 117…men jag hittar inte detta nr nånstans när jag söker i gamla bokningar. Kan jag utan att ringa SAS koppla nr till nån bokning på nåt annat sätt? Check my trip funkar inte där behövs pnr
 
Har fått en refund på en bokning som jag inte riktigt vet vilken det är. Varit många avbokningar och ändringar… Amex har givit mig biljett nr 117…men jag hittar inte detta nr nånstans när jag söker i gamla bokningar. Kan jag utan att ringa SAS koppla nr till nån bokning på nåt annat sätt? Check my trip funkar inte där behövs pnr
Testa att knappa in biljettnumret hos Saudia Manage My Booking.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen