Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dock stämmer inte e-ticket numret på refunden med numret på bokningsbekräftelsen. Bokningen är Star A bokning med Turkish med båda e-tickets börjar med 117, vad beror det på?
Om SAS har ställt ut biljetten så kommer biljettnumret att börja med 117 oavsett vilka flygbolag som är inblandade i resplanen. Sedan tror jag att en viss bokning kan ha flera biljettnummer (ibland ser man t ex -2 i slutet på biljettnumret) om de inblandade flygbolagen använder olika bokningssystem och det kan tillkomma fler biljettnummer ifall biljetten bokas om.
 

flierman

Medlem
Då SAS kundtjänst inte ens vet hur det fungerar själva så frågar jag experterna här.

Jag har en 2for1 bokad med SAS och behöver byta destination och datum. Den är med 2 vuxna och 1 barn så jag fick ringa in och boka via telefon då den inte kunde bokas via nätet. Nu säger de att jag ska boka om den själva online när jag frågar på chatten

Men det är ju ett barn med och dessutom ny routing och nya skatter etc, det kan jag väl inte boka om själv?
 

palmen

Moderator
Då SAS kundtjänst inte ens vet hur det fungerar själva så frågar jag experterna här.

Jag har en 2for1 bokad med SAS och behöver byta destination och datum. Den är med 2 vuxna och 1 barn så jag fick ringa in och boka via telefon då den inte kunde bokas via nätet. Nu säger de att jag ska boka om den själva online när jag frågar på chatten

Men det är ju ett barn med och dessutom ny routing och nya skatter etc, det kan jag väl inte boka om själv?
Du lär behöva ringa in. Det alternativet har man alltid om man önskar.
 

Matore

Medlem
Har fått och använt min andra voucher på elite. Kortet uppsagt men kommer få en större refund vilket gör att jag halkar ner på spend ca 270.000.
Vad händer då med poäng och voucher?
 

Albeldo

Medlem
När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.

Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?
 

LPC123

Medlem
När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.

Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?
Varit olika med hur många man ser men vanligast är bara 1.
Behöver du använda båda så ring in och boka
 

palmen

Moderator
När jag är inloggad på SAS och ska boka resa så ser jag bara en 2-4-1 voucher trots att jag har två. Den andra, som inte syns, går ut nästa år (2023) och den som syns går ut 2022.

Är det medvetet från SAS så att man inte förbrukar den nyare vouchern först eller ska man kunna se alla sina vouchers i inloggat läge?
Så har det alltid varit, man ser oftast bara en voucher av någon dum anledning. Ibland kan det visas fler vouchers men det brukar bara ske när det är samma utgångsdatum på dom.
 

MXP

Medlem
Jag har två vouchers som inte är använda - en går ut sista december i år, det vet jag utan tvekan. Men den andra är jag osäker på. FInns det något sätt att se detta online eller behöver jag ringa till SAS?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen