Tonton
Medlem
Det finns ju massor av trådar om 2-4-1 och min fråga kanske redan är behandlad eller passar bättre i någon annan tråd och flytta/hänvisa i så fall gärna.
Jag undrar om någon försökt "förlänga" giltighetstiden genom att trigga en voucher precis innan årsskiftet. Amex skriver "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". Min tanke är att om man passerar gränsen (150/300 tkr) precis innan årsskiftet så blir brevets utskriftsdatum på det nya året och man får då nästan två års giltighetstid i stället för bara aningen mer än ett år om man triggar gränsen något tidigare.
Fungerar detta eller bakdateras brevet/vouchern till det datum då gränsen faktiskt passerades?
inga problem - gjorde så själv nu vid nyår - såg även till att syrran gjorde så förra året så att deras vouchers livslängd skulle förlängas inför kommande resor med familjen (De är 5st totalt). Båda gångerna blev det triggat 31 dec.
Jag gick över 300 000, registrerades till slut den 30 dec (det var lite nervigt dock och inget jag rekomenderar)... jag har inte fått brevet än (...) men loggar jag in på sas.se kan jag se mina två vouchers med expire date 2020-12-31, så skulle svara nej på den frågan.
sen kan man undra varför det verkar vara lite lotto om man faktiskt får sin voucher skickad eller ej, jag kommer nog säga upp nuvarande amex så fort jag fått den i brevlådan, men vågar inte göra det riktigt än.
När lappen kommer är ingen bra referensram. Jag har aldrig fått någon sådan lapp. Mina föräldrar får den dock varje gång. Lappen i sig är ju ingen voucher heller - utan enbart en välkomstlapp till att ringa Talllinn. Så vill du nu säga upp ditt amex, så kan du göra det med eller utan lapp hemma - den har inget somhelst värde.